شهر خبر

تاکید «علی باقری» بر گسترش روابط پارلمانی تهران و بغداد

تاکید «علی باقری» بر گسترش روابط پارلمانی تهران و بغداد

ایسنا نوشت: در ادامه رایزنی‌های علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با مقامات عراقی، عصر امروز وی با «محسن مندلاوی» نایب رئیس اول پارلمان عراق دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، باقری با اشاره به روابط راهبردی دو کشور اظهار کرد: بعد از ناکامی دشمنان منطقه برای ایجاد ناامنی سیاسی و امنیتی، طرح اخلال در همکاری‌های اقتصادی دو کشور از سوی آنها در حال پیگیری است که متقابلا باید با تحکیم همکاری‌های دوجانبه این فتنه‌افروزی اقتصادی را خنثی کرد.

وی با تبیین سیاست همسایگی دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد که روابط پارلمانی دو کشور بیش از پیش توسعه یابد و همچنین با حمایت پارلمان عراق، تحرکی جمعی از سوی قوای مقننه کشورهای اسلامی برای جرم‌انگاری توهین به مقدسات اسلام به جریان افتد.

مندلاوی نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، گفت: امروز جهانیان به خوبی فهمیده‌اند که سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در مسیر صحیحی قرار داشته است.

نایب رئیس اول پارلمان عراق تاکید کرد: در راستای گسترش روابط پارلمانی به زودی بنا بر دعوت همتای ایرانی، در راس هیاتی متشکل از رؤسای کمیسیون‌های مختلف پارلمان عراق راهی تهران خواهد شد و روابط پارلمانی دو کشور بیش از پیش گسترش پیدا می‌کند. ‌

310310