شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#بورس#بازار سرمایه

حاکمیت شرکتی راهی برای پاسخگویی و شفافیت شرکت‌ها

حاکمیت شرکتی راهی برای پاسخگویی و شفافیت شرکت‌ها
مدیرعامل شرکت بورس تهران تدارک همایش چشم‌انداز حاکمیت شرکتی را پاسخ به دغدغه فعالان بازار سرمایه برای افزایش شفافیت پاسخگویی عنوان کرد.

فردای اقتصاد: محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در همایش چشم‌انداز حاکمیت شرکتی بیان کرد: سال گذشته با همکارانم در بورس تهران به این جمع‌بندی رسیدیم که با توجه به دغدغه تقویت اعتماد در بازار سرمایه و ماده ۲ قانون اوراق بهادار افزایش شفافیت پاسخگویی این همایش را تدارک ببینیم. هدف اصلی این بود که ناشران بورس و فرابورس بدانند که با چه متر و معیاری قرار است مورد سنجش قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران تاکید کرد: امیدواریم شاخصی را به عنوان حاکمیت شرکتی تعریف کنیم؛ البته مفهوم «حاکمیت شرکتی» حدود ۵۰ سالی است که در دنیا مطرح است و در بورس‌های دنیا دیگر از این موضوع صحبت نمی‌کنند. پرسش حاکمیت شرکتی این است که این موضوع چه رشد پایداری را می‌تواند رقم بزند؟ بدون نگاه تیزبین به کسب و کارها نمی‌توان به رشد پایدار دست پیدا کرد.

گودرزی ادامه داد: امید می‌رود این همایش با تزریق‌ نگاهی نو به بدنه بازار سرمایه و ارتباط مدیران اجرایی شرکت‌ها و ذی‌نفعان بازار، آغاز جدیدی بر افزایش اعتماد و پاسخگویی ناشران بورسی و فرابورسی باشد.