شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#این#هاچ‌بک#جذاب#برای#همیشه#خداحافظی#کنید!#+عکس

با این هاچ‌بک جذاب برای همیشه خداحافظی کنید! +عکس

فورد فیستا، یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های آمریکایی، به دلیل توسعه خودرو‌های برقی، باید از این عرصه خداحافظی کند که خبری بسیار غم‌انگیز برای طرفداران این خودرو است

خبرآنلاین نوشت: در اکتبر ۲۰۲۲، شرکت فورد اعلام کرد که تولید هاچ‌بک ساب کامپکت فیستا، در تابستان ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد. در تاریخ ۷ جولای، آخرین فورد فیستا از خط مونتاژ کارخانه کلن خارج می‌شود. فورد از فیستا جدا می‌شود تا جا برای شاسی‌بلند اکسپلورر الکتریکی در مرکز خودروهای برقی کلن که به طور رسمی در ۱۲ ژوئن افتتاح شد، باز شود.

انتظار می‌رود مرکز خودروهای برقی کلن، اولین کارخانه تولید کربن خنثی فورد، پس از سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری، امسال تولید شاسی بلند الکتریکی فورد اکسپلورر را آغاز کند.

این شاسی بلند الکتریکی دو ردیفه سایز متوسط (طبق استانداردهای اروپایی) که بر روی پلت‌فرم MEB گروه فولکس واگن برای خودروهای الکتریکی ساخته شده است، اولین خودروی سواری تمام الکتریکی فورد خواهد بود که در اروپا ساخته شده است. فورد هنوز جزئیات پیشرانه را فاش نکرده است، اما اعلام کرده است که این خودرو چهارچرخ محرک بوده و زمان شارژ سریع DC از ۱۰ تا ۸۰ درصد را در ۲۵ دقیقه ارائه می‌کند.

این خودروساز قیمت اولیه زیر ۴۹۱۵۰ دلار را در صورت باز شدن سفارشات در اواخر سال جاری در اروپا هدف‌گذاری کرده است.اکسپلورر الکتریکی یکی از ۹ وسیله نقلیه تمام الکتریکی فورد خواهد بود که تا سال ۲۰۲۴ در اروپا معرفی خواهد شد.

فورد انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ سالانه ۶۰۰۰۰۰ خودروی برقی را در اروپا تحت بخش مدل e بفروشد.این شرکت قبلاً گفته بود که از سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی را در اروپا به فروش خواهد رساند.

با این هاچ‌بک جذاب برای همیشه خداحافظی کنید! +عکس

با این هاچ‌بک جذاب برای همیشه خداحافظی کنید! +عکس

با این هاچ‌بک جذاب برای همیشه خداحافظی کنید! +عکس