شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#دولت#قانون اساسی#رئیس جمهور

ترامپ ول کن هیلاری کلینتون نیست!

ترامپ ول کن هیلاری کلینتون نیست!

ایسنا نوشت: ترامپ گفته، انتخاب یک رئیس جمهور تحت کیفرخواست که با محاکمه کیفری روبروست، یک بحران غیرمنتظره قانون اساسی ایجاد و فعالیت دولت را با مشکل مواجه می‌کند.

به نوشته روزنامه گاردین، البته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و ۷۱ ساله آمریکا که کاندیدای پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور است و با ۷۱ فقره اتهام دولتی و فدرال روبروست و انتظار می‌رود مواد اتهامی جرائمش بیشتر هم شود، درباره خودش صحبت نکرده بلکه منظورش هیلاری کلینتون بوده است.

همانطور که شبکه خبری سی.ان.ان گزارش کرده ترامپ در کارزار تبلیغاتی خود در کارولینای شمالی درباره انتخابات سوم نوامبر ۲۰۱۶ در مقابل هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها صحبت کرد.

وی گفت: هیلاری کلینتون شاید برای سال‌ها تحت بازجویی قرار بگیرد. این روند شاید به عقیده من به یک دادگاه کیفری ختم شود. منظورم این است که نگاهی بیندازید! چه کسی می‌داند؟ مطمئنا اینگونه به نظر می‌رسد.

کلینتون، وزیر خارجه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بود اما بابت استفاده از سروری شخصی برای ارسال یکسری اطلاعات محاکمه نشد و علیه او اعلام جرم هم صورت نگرفت. تحقیقات اف.بی.آی اما روند کارزار انتخاباتی او را مخدوش کرد و همین مساله به پیروزی ترامپ منجر شد.

هفت سال بعد، ترامپ نخستین رئیس جمهوری سابق ایالات متحده شد که علیه او اعلام جرم شده است.

در نیویورک ۳۴ فقره جرم علیه وی مطرح شده که شامل پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های پورن در جریان انتخابات ۲۰۱۶ می‌شود. در روند تحقیقات فدرال نیز رئیس جمهوری سابق آمریکا با ۳۷ فقره جرم مربوط به نگهداری از اسناد و مدارک محرمانه پس از ترک کاخ سفید در ۲۰۲۱ روبروست.

در نیویورک، دادگاه ترامپ اواخر مارس ۲۰۲۳ آغاز شد. در پرونده فدرال نیز یک قاضی در فلوریدا گفته که این دادگاه به زودی در ۱۴ اوت برگزار می‌شود.

ترامپ در تمامی این پرونده‌ها اظهار بیگناهی می‌کند و به انکار تمامی آنها مبادرت ورزیده است.

همچنین انتظار می‌رود که اعلام جرم‌های بیشتری علیه وی صورت گیرد.

وی پیش از آنکه رئیس جمهوری ایالات متحده شود، در کنکورد، ایالت کارولینای شمالی در نوامبر ۲۰۱۶ گفته بود که کلینتون حقی برای کاندیداتوری ندارد.

310310