شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بورس#بورس تهران

پیشتازی شاخص هم‌وزن در بورس تهران

با حضور مهرزاد منتظری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه،سروش گرامی مدیر صندوق شاخصی هم وزن کیان و غزاله طایفه دبیر گروه صنعت و تجارت فردای اقتصاد
پیشتازی شاخص هم‌وزن در بورس تهران
امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۰.۸۶ درصدی و شاخص هم وزن با افزایش ۱.۳ درصدی همراه شدند

فردای اقتصاد- نماگر اصلی بازار سهام در معاملات امروز با افزایش ۰.۸۶ درصدی توانست تا سطح ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی پیشروی کند، متعاقبا شاخص کل هم وزن هم در مسیری رو به رشد گام برداشت و با ۱.۳ درصد افزایش همراه شد. ارزیابی معیار معاملات خرد (سهام و حق تقدم) حکایت از این مهم دارد؛ امروز ۱۲۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط نیز در این روز معاملاتی با خروج ۲۶۳ میلیارد تومانی مواجه شدند.  آن طور که به نظر می‌رسد سرمایه گذاران خرد پس از تجربه چند درصد افزایش طی روزهای اخیر، اکنون استراتژی شناسایی سود را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

در نمای کلی بازار (معاملات خرد سهام و صندوق‌ها) ۳۹۱ میلیارد تومان جریان نقد خارج شده است. امروز ۶۹ درصد بازار سبز پوش و ۳۱ درصد دیگر قرمز بودند. ارزش کل سفارش‌های روی تابلو در پایان بازار نشان می دهد؛ ۵۷۹ میلیارد تومان صف خرید و ۳۰۴ میلیارد تومان صف فروش تشکیل شده است.

در برنامه امروز بورسان، مهرزاد منتظری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه به بررسی روند جاری و آتی بازار پرداخت. سروش گرامی مدیر صندوق شاخصی هم وزن کیان ابعاد مختلف این صندوق و چرایی خرید آن را تشریح کرد. غزاله طایفه دبیر گروه صنعت و تجارت فردای اقتصاد هم روند توسعه و تجارت در بهار ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار داد.