شهر خبر

فرمان‌ خودروهای این شرکت دست هوش مصنوعی افتاد!

شرکت آئودی اعلام کرد بعد از انجام آزمایش‌های موفق، فرمان‌ خودروهایش به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند.


به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از کاراسکوپ، شرکت خودروساز آلمانی آئودی به تازگی اعلام کرده قصد دارد در سیستم‌های کنترل فرمان خودروهای خود از هوش مصنوعی کمک بگیرد تا کیفیت کنترل خودرو و ایمنی رانندگی در مواقع مختلف افزایش یابد. 

این خودروساز پیش از این اعلام کرده بود در جدیدترین پروژه خود از هوش مصنوعی برای بررسی جوش‌های نقطه‌ای در بدنه خودروهای این شرکت استفاده شده است. آئودی به جزئیات زیادی اشاره نکرد، اما گفت که هوش مصنوعی با موفقیت در مدل‌های Neckarsulm آزمایش شده است.

به نظر می‌رسد استفاده آئودی از هوش مصنوعی در جوش نقطه‌ای موفق بوده چون خط تولید این شرکت در بخش جوش بدنه سرعت قابل ملاحظه‌ای گرفته و حدود 1.5 میلیون جوش نقطه‌ای را در 300 خودرو در هر شیفت تجزیه و تحلیل کرده است. 

قبل از استفاده از هوش مصنوعی، کارمندان مجبور بودند از تجهیزات اولتراسوند برای بررسی دستی تقریباً 5هزار  نقطه جوش در هر وسیله نقلیه استفاده کنند. هرچند در این شرکت آلمانی کارمندان نگران از دست دادن شغل خود هستند ولی مسئولان آلمانی می‌گویند از کارگران در جاهای دیگر استفاده می‌کنند. شرکت فولکس واگن نیز گفته است که قصد دارد از هوش مصنوعی در خودروهای خود استفاده کند. 

آئودی می‌گوید که هوش مصنوعی می تواند برای بهینه سازی سایر فرآیندهای صنعت خودرو در آینده مفید واقع شود.