شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##انزجار#پاپ#قرآن‌سوزی/#جهان#منادیان#صلح#نیاز#دارد

انزجار پاپ از قرآن‌سوزی/ جهان به منادیان صلح نیاز دارد

انزجار پاپ از قرآن‌سوزی/ جهان به منادیان صلح نیاز دارد

مبلغ نوشت: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: آزادی بیان هرگز نباید بهانه‌ای برای تحقیر دیگران باشد و اجازه‌دادن به این امر غیرقابل قبول و محکوم است. هر کتابی که از سوی پیروانش مقدس باشد باید به احترام کسانی که به آن اعتقاد دارند، مورد احترام قرار گیرد.

به گزارش«»- پاپ فرانسیس با ابراز خشم از هتک حرمت مکرر مقدسات اسلامی چنین رفتارهایی را مردود و محکوم توصیف کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی الاتحاد گفت: من از این رفتارها احساس عصبانیت و انزجار می‌کنم. هر کتابی که از سوی پیروانش مقدس باشد باید به احترام کسانی که به آن اعتقاد دارند، مورد احترام قرار گیرد.

پاپ فرانسیس تأکید کرد: آزادی بیان هرگز نباید بهانه‌ای برای تحقیر دیگران باشد و اجازه‌دادن به این امر غیرقابل قبول و محکوم است.

وی با اشاره به اینکه رسالت ما تبدیل حس دینی به تعاون، برادری و حسنات محسوس است، تأکید کرد: آینده همکاری بین ادیان مبتنی بر اصل احترام به دیگری و حقیقت است.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: ما امروز به سازندگان صلح و نه سازندگان سلاح نیاز داریم. ما به سازندگان صلح و نه تحریک‌کنندگان به جنگ نیاز داریم. ما نیاز به کسانی داریم که آتش درگیری‌ها را خاموش کنند نه کسانی که آن را شعله‌ور کنند.

پاپ فرانسیس افزود: ما به منادیان آشتی نیاز داریم، نه آنهایی که تهدید به نابودی می‌کنند. تمدن برادرانه یا خصومت مرتجعانه.(یکی از این دو وجود خواهد داشت). یا آینده را با هم می‌سازیم، یا آینده‌ای نخواهد بود.

گفتنی است، یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام سلوان مومیکا، ۳۷ ساله عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) همزمان با نخستین روز از ایام عید قربان در استکهلم، پایتخت سوئد یک نسخه از قرآن کریم را پاره کرد و آن را مقابل مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. این اقدام واکنش شدید کشورهای اسلامی را به همراه داشت.