شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#سوریه#دوشنبه#کشورهای عربی

روسیه از طرح آمریکا برای ایجاد اختلال در عادی سازی روابط عربی - سوری خبر داد

ایسنا نوشت: سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا آماده اجرای عملیات تحریک آمیز با استفاده از مواد شیمیایی سمی است تا روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه را مختل کند.

به نقل از روسیا الیوم، سرگئی ناریشکین، مدیر این نهاد در بیانیه‌ای تاکید کرد، جیمز مِلوی، معاون فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا فعالیت های تروریستی داعش در جنوب سوریه و دمشق را هدایت می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تمام تلاش خود را برای برهم زدن عادی سازی روابط اعراب و سوریه و بی اعتبار کردن رهبری سوریه انجام می دهد و برای این منظور در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز از جمله استفاده از مواد شیمیایی سمی است.

بر اساس این بیانیه، استفاده از مواد شیمیایی سمی در ماه مه در استان ادلب سوریه توسط شاخه محلی تشکیلات تروریستی "القاعده" و دیگر گروه های تروریستی انجام شد تا جایی که حدود 100 غیرنظامی مسموم شدند.

این بیانیه حاکی از آن است که آمریکایی‌ها موشک‌های مجهز به کلاهک‌های حاوی مواد سمی را در جنوب سوریه به داعش تحویل داده‌اند. آمریکایی‌ها حتی گروه‌های وابسته به داعش در جنوب سوریه را فراموش نکردند و موشک‌های مجهز به کلاهک‌های مملو از مواد سمی را در نزدیکی مناطق الحویه و زافریا، نزدیک پایگاه نظامی آمریکا در التنف به آنها تحویل دادند.

در این باره، حسام طالب، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت، حمایت آمریکا از تروریسم چیز جدیدی نیست، زیرا از آن به عنوان یکی از سلاح‌های مؤثر خود برای نابودی مردم و دولت‌ها استفاده می‌کند.

وی افزود، آمریکا پس از اینکه در جابجایی ملت سوریه و نابودی این کشور ناکام ماند و به نفع چین و روسیه از نفوذش در منطقه کم شد، به دنبال دامن زدن به درگیری در سوریه و بازگرداندن بحران به آغاز آن است. چون از بازگشت سوری ها از اردوگاه های آوارگان امتناع می ورزد چرا که برخی از این اردوگاه ها به محل پرورش تروریسم و جذب مزدوران تبدیل شده اند و آمریکا این تروریست ها را به سایر نقاط جهان از آفریقا گرفته تا آسیا و حتی اوکراین می فرستد تا جایی که گزارش های غربی نشان می دهد داعش در اوکراین حضور دارد و با نیروهای اوکراینی در آنجا می جنگد.

310310