شهر خبر

این خودرو شما را میخ کوب می‌کند / قیمت فقط ۴.۴ میلیارد!

این خودرو شما را میخ کوب می‌کند / قیمت فقط ۴.۴ میلیارد!

شاسی‌بلند جدید لکسوس LX۶۰۰ با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی قدرتمندی که ۴۰۹ اسب بخار خروجی دارد عرضه می‌شود و حتی قوی‌تر از نیروگاه ۸ سیلندر قدیمی ظاهر شده است. چندی پیش فرصتی دست داد تا پشت فرمان این قدبلند ژاپنی بنشینیم تا ببینیم لکسوس چه حرف‌هایی برای گفتن دارد. همراه ما باشید.

نسل قبلی لکسوس LX به نوعی یک دایناسور بود. ژاپنی‌ها می‌گفتند همین سن بالا بخشی از جذابیت‌های آن محسوب می‌شد اما از نظر ما تجربه رانندگی نه چندان خوب و پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی باعث شده بودند LX یکی از ضعیف ترین خودروها بین رقبای مدرن و بهتر باشد؛ اما نهایتاً این لوکس ساز از نسل پیشین LX دست کشید و محصولی جدید را که از زیرساختی مشترک با تویوتا توندرا سود می‌برد تولید کرد.

شاسی‌بلند بدنه روی فریم لکسوس بسیار جذاب‌تر از قبل بوده و مهم‌تر اینکه دلتان برای پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی تنگ نخواهد شد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدید این خودرو که از توندرا قرض گرفته شده یکی از گزینه‌های موردعلاقه ما در بازار امروز است. این نیروگاه آهنین گشتاور خود را به خوبی ارائه کرده و آسایش مورد انتظار از یک خودروی لوکس را برای راننده فراهم می‌کند. پیشرانه جدید تویوتا جایگزین نمونه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است و قدرت و گشتاور آن به ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر می‌رسد که بهبود ۲۶ اسب بخاری و ۱۰۳ نیوتون متری را نسبت به پیشرانه قبلی نشان می‌دهد.

نکته مهم اینکه علیرغم رشد ابعاد لکسوس LX600 جدید، نشانی از کم توانی در این خودرو دیده نمی‌شود و نیازی نیست که پای خود را تا ته روی پدال گاز فشار دهید تا سرعت بگیرید. دو توربوی بکار رفته در این پیشرانه سریعاً دور گرفته و باعث می‌شوند LX به راحتی از سایر خودروها سبقت بگیرد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز جدید بوده و تعویض‌های نرم و سریعی دارد. پشت فرمان هم پدال شیفترهایی وجود دارد که البته نیازی به استفاده از آن‌ها در اکثر موارد نخواهد بود. گیربکس حتی در شتاب گیری‌های سنگین نیز معکوس‌های خوبی داشته و هرگز گیج عمل نمی‌کند.

لکسوس LX600 جدید با شش حالت رانندگی شامل اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت، اسپرت S پلاس و شخصی سازی شده عرضه می‌شود که هریک باعث ایجاد کاراکتر سواری منحصربه‌فردی می‌شوند. حالت‌های اکو و کامفورت مناسب ترددهای طولانی‌مدت در بزرگراه‌ها هستند و باعث نرمی پدال گاز می‌شوند درحالی‌که حالت‌های اسپرت و اسپرت S پلاس باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز خواهند شد تا راننده سواری هیجان‌انگیزتری داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که ما با یک شاسی‌بلند بزرگ و لوکس طرف هستیم نه خودرویی اسپرت!

لکسوس LX600 با این پیشرانه جدید سرانجام به رقیبی پرقدرت و مدعی در کلاس خود تبدیل شده و پوست دایناسور را کنار انداخته تا در قامت یک آفرودر مدرن عرض‌اندام کند. قیمت این خودرو از ۸۸,۲۴۵ دلار (معادل حدود ۴.۴ میلیارد تومان) شروع می‌شود که شامل ۱۳۴۵ دلار هزینه‌های تحویل نیز هست. درصورتی‌که پکیج F اسپرت و برخی آپشن های دیگر سفارش داده شوند قیمت این خودرو به راحتی از ۱۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

آیا لکسوس LX600 خودرویی سه ردیفه است؟

بله این خودرو به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود.

لکسوس GX بزرگ‌تر است یا LX؟

لکسوس LX بزرگ‌تر از GX بوده و از سه ردیف صندلی سود می‌برد درحالی‌که GX فقط دو ردیف صندلی استاندارد دارد.

آیا لکسوس LX همان تویوتا لندکروزر است؟

زیرساخت هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده اما ضرورتاً خودرویی یکسان نیستند. LX یک شاسی‌بلند لوکس و بدنه روی فریم با توانایی آفرود بوده درحالی‌که تویوتا لندکروزر کمی خشن‌تر عمل می‌کند و برای تردد در مسیرهای صعب‌العبور ساخته شده است.