شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دارای

پسندیده: مربیان ایران را به کشورهای همسایه اعزام می کنیم

پسندیده: مربیان ایران را به کشورهای همسایه اعزام می کنیم

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی گفت: اعزام مربیان به کشورهای دارای وجوهات فرهنگی مشترک در ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی ایرانی بسیار موثر خواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا پسندیده سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی درباره دیدار با وزیر امور خارجه اظهار داشت: حمایت از اعزام ورزشکاران رشته های مختلف ورزش های سنتی و بومی و محلی ایران به دیگر کشورها جهت حضور در رویدادهای بین المللی می تواند نقش بسزایی در تعاملات فرهنگی میان کشورها داشته باشد.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان افزود: دیدار روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و وزیر امور خارجه، گام مهمی در حمایت از اعزام ورزشکاران رشته های مختلف ورزش های سنتی و بومی و محلی ایران به دیگر کشورها خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: در حاشیه این نشست، پیشنهاد اعزام مربیان ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورمان به کشورهای دارای وجوهات فرهنگی مشترک و علاقه مند به فعالیت در این رشته ها و نیز دعوت از مربیان بین المللی برای آموزش در رشته های مرتبط را مطرح کردیم.
سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی محلی افزود: ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی اصیل ایرانی در کشورهای دارای تشابهات فرهنگی و ورزشی، تبادل علمی و آموزشی در رشته های تحت نظارت فدراسیون با رویکرد دیپلماسی ورزشی با دیگر کشورها و ارائه برنامه برگزاری رویدادهای بین المللی و چندجانبه ورزشی با حضور دیگر کشورها از جمله مباحث مطرح شده در گفتگو با وزیر امور خارجه بود.
بیش از ۲۰۰۰ ورزش سنتی و بازی بومی محلی در ایران شناسایی و گردآوری شده است.

258 258