شهر خبر

عارف: جهان دیگر تاب تحمل تفکرات افراطی را ندارد

عارف: جهان دیگر تاب تحمل تفکرات افراطی را ندارد

ایسنا نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارائه مجوز پلیس کشور سوئد برای سوزاندن صفحاتی از قرآن تاکید کرد: ارائه مجوز برای هتک حرمت مقدسات مسلمانان به بازیچه گرفتن اصول اساسی حقوق بشر و آزادی بیان است.

متن این یادداشت محمدرضا عارف که در صفحه اینستاگرام وی منتشر شده به شرح زیر است :

جهان پیش روی ما دارای ارتباطی فشرده‌تر از گذشته و حرکتی شتابنده‌تر می شود، در نتیجه به مبانی و معیارهای مشترک برای بهتر زیستن بیشتر نیاز پیدا می‌کند.

جهان امروز نیازمند احترام به عقاید دینی همه ادیان الهی و همزیستی مسالت آمیز پیروان ادیان مختلف است و برای نیل به این هدف باید از هرگونه اقدامی که منجر به نزاع و درگیری خشونت بار میان عقاید مختلف دینی با یکدیگر می شود خودداری کرد.

همدلی میان پیروان راستین ادیان مختلف برای درمان آلام امروز بشر و مهار کردن قدرتهای بداخلاقی است که جز به ترویج خشونت نمی اندیشند.

آنچه که پلیس کشور سوئد در دادن مجوز رسمی برای هتک حرمت و تعرض به مقدسات مسلمانان انجام داده است بی شک نه تنها در راستای آزادی بیان نیست بلکه به بازیچه گرفتن اصول اساسی حقوق بشر و آزادی بیان است.

جهان امروز دیگر تاب تحمل تفکرات افراطی را ندارد و مطمئنا کسی که مبادرت به سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان می‌کند خشونت را ترویج می‌دهد و دولت سوئد خود در ترویج خشونت و اشاعه تفکرات افراطی مسئول و سهیم است.

انتظار است نهادهای بین المللی و در راس آن سازمان ملل به وظیفه قانونی خود در جلوگیری از اهانت به مقدسات و باورهای دینی ملل مختلف عمل کند. در همین راستا گفت وگو میان نخبگان جهان برای تحقق پیام انسانی و ارزش های الهی که مشترک ادیان بزرگ است می‌تواند کارساز باشد.

۲۱۶۲۱۷