شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب#جدید#هشدار#درباره#کتاب#ویرجینیا#وولف!

هشدار درباره کتاب ویرجینیا وولف!

هشدار درباره کتاب ویرجینیا وولف!

ایسنا نوشت: پس از «ارنست همینگوی» این‌بار نوبت به «ویرجینیا وولف» رسید که چاپ جدید رمانش با هشدار جدی برای خوانندگان منتشر شود.

رمان «به سوی فانوس دریایی» اثر «ویرجینیا وولف» که در سال ۱۹۲۷ نوشته شده است در چاپ جدید به دلیل نگرانی در مورد نگرش به تصویر کشیده‌شده در کتاب ۱۹۲۷، با یک پیام هشدار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

نسخه جدید رمان نیمه اتوبیوگرافی «به سوی فانوس دریایی» که داستان سفرهای خانواده رمزی به خانه تابستانی آن‌ها در جزیره اسکای اسکاتلند را روایت می‌کند، از سوی انتشارات وینتج با پیام سلب مسئولیت منتشر می‌شود که به خوانندگان آمریکایی درباره محتوای کتاب هشدار می‌دهد.

در پیام هشداری که در ابتدای کتاب چاپ شده، ناشر کتاب توضیح داده که تصمیم برای چاپ رمان به شکل اصلی آن «تأیید و بازنمایی زبان فرهنگی» استفاده‌شده در اثر «ویرجینیا وولف» نیست و نظرات بیان‌شده در رمان منعکس‌کننده نگرش‌های زمانه خود است.

هنوز مشخص نیست که کدام نگرش بیان‌شده در رمان «وولف» باعث تصمیم ناشر برای درج پیام سلب مسئولیت در ابتدای کتاب شده است.

پروفسور «مارک هوسی» از دانشگاه رایس در این‌باره به تلگراف گفت که مفهوم هشدار به خوانندگان در مورد توهین احتمالی در این رمان کاملاً مضحک است. این رمان به‌خاطر استفاده از تکنیک‌های ادبی مدرنیستی در به تصویر کشیدن خانواده رمزی در دوره منتهی به جنگ جهانی اول و بلافاصله پس از آن، به طور گسترده شناخته شده است.

این کتاب بر اساس تجربیات دوران کودکی خود وولف از بازدید از سنت آیوز و دیدن فانوس دریایی گادروی در نزدیکی آن است که رویدادهای رمان ۱۹۲۷ او در اطراف آن شکل گرفته است.

وولف که در سال ۱۸۸۲ در لندن به دنیا آمد، بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۴۱، پیش از مرگش بر اثر خودکشی در سن ۵۹ سالگی، ۹ رمان نوشت. او را به واسطه کاوش در مدرنیسم و روایت‌های فمینیستی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان عصر خودش می‌شناسیم. «وولف» منبع الهام نویسندگان نامدار دیگری همچون «مارگارت اتوود» و «گابریل گارسیا مارکز» بوده است.

انتشارات وینتج متعلق به غول انتشاراتی بریتانیایی-آمریکایی پنگوئن رندوم هاوس (Penguin Random House) است که سال گذشته نسخه جدیدی از شاهکار «ارنست همینگوی» با عنوان «خورشید نیز طلوع می کند» را با هشداری مشابه به خوانندگان درباره محتوای کتاب این نویسنده برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۲۶ منتشر کرد.

«همینگوی» نیز مانند «وولف» مبتلا به افسردگی بود و سرانجام روز دوم جولای ‌١٩٦١ در خانه‌اش در «آیداهو» به زندگی‌ خود پایان داد.

۲۴۵۲۴۵