شهر خبر

مسکو: اهداف ضدحملات اوکراین محقق نشده‌اند/ تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در روسیه ناکام ماند

مسکو: اهداف ضدحملات اوکراین محقق نشده‌اند/ تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در روسیه ناکام ماند

ایرنا نوشت: وزیر دفاع روسیه گفت: اوکراین طی ضدحملاتش در هیچ یک از مناطق به اهداف خود نرسیده و در تلاش است این ناتوانی خود را با حمله به اهداف غیرنظامی و اقدامات تروریستی جبران کند.

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ در جمع مقام‌های ارشد نظامی روسیه افزود: این موضوع نشان دهنده مهارت سربازان روسی و انتظارات بیش از حد از سلاح‌های غربی است.

وی خاطر نشان کرد که نیروهای روسی در ماه گذشته حدود ۹۲۰ خودروی زرهی از جمله ۱۶ تانک لئوپارد را در ۲ منطقه دونباس و زاپوروژیا منهدم کردند.

وزیر دفاع روسیه نیروهای اوکراینی را به حمله به اهداف غیر نظامی متهم کرد و گفت: کی‌یف در تلاش است که برای تضمین برتری در زمین [نبرد]، ناتوانی خود و را با حمله به اهداف غیرنظامی و اقدامات تروریستی جبران کند.

ماه گذشته، نیروهای اوکراینی سرانجام پس از ماه‌ها «ضد حمله» خود را علیه مواضع روسیه در مناطق الحاقی آغاز کردند. کی‌یف به رغم در اختیار داشتن شمار قابل توجهی تجهیزات نظامی غرب، تاکنون نتوانسته است حتی از خط اول دفاعی روسیه عبور کند.

شویگو در بخش دیگری از اظهارات خود درباره درگیری اخیر میان سران نظامی روسیه و گروه شبه نظامی واگنر گفت که تلاش‌ها برای بی‌ثبات سازی به دلیل وفاداری کارکنان نیروهای مسلح روسیه به سوگند و وظیفه نظامی خود، شکست خورد.

روز جمعه، ۲۳ ژوئن، نیروهای گروه خصوصی نظامی واگنر (PMC) مقر منطقه نظامی جنوبی روسیه در شهر روستوف-آن-دون را پس از اینکه رییس این گروه وزارت دفاع روسیه را به حمله هوایی به اردوگاه‌های این گروه متهم کرده بود، به تصرف خود در آوردند. هم ارتش روسیه و هم سرویس امنیت فدرال این اتهامات را رد کرده‌اند.

فردای آن روز،رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که طبق توافق باهمتای روس خود، تمام روز با پریگوژین مذاکره کرده است. در نتیجه این مذاکرات، رییس واگنر پیشنهاد لوکاشنکو را برای توقف حرکت نیروهایش به سمت مسکو پذیرفت.

پوتین نیز تضمین کرد که نیروهای گروه واگنر فرصت خواهند داشت تا با وزارت دفاع فدراسیون روسیه قرارداد امضا کرده، به خانه بازگشته و یا به بلاروس نقل مکان کنند.

310310