شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سربازان#صدور مجوز

سربازان دانشجو برای مجوز خروج از کشور به کجا مراجعه کنند؟

سربازان دانشجو برای مجوز خروج از کشور به کجا مراجعه کنند؟

تسنیم نوشت: جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا شرایط صدور مجوز خروج از کشور برای سربازانی که از معافیت دانشجویی استفاده می‌کنند را اعلام کرد.

سردار رحمان علیدوست؛ جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: با توجه به در پیش بدون ایام محرم و مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و افزایش تقاضای سربازان دانشجو برای دریافت مجوز خروج از کشور به صورت غیرحضوری و اینترنتی، تمامی افراد متقاضی باید قبل از ثبت و ارائه درخواست مجوز خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: سربازان دانشجو باید با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک سازمان به نشانیsakha.epolice.ir نسبت به ثبت معافیت تحصیلی خود اقدام کنند.

علیدوست ادامه داد: این سربازان درصورتی که سنوات مجاز تحصیلیشان به پایان رسیده و هنوز موفق به فارغ‌التحصیلی نشده‌اند می‌توانند با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) درخواست سنوات ارفاقی خود را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: در صورت عدم ثبت معافیت تحصیلی سربازان دانشجو در سامانه وظیفه عمومی و یا عدم تعیین تکلیف سنوات تحصیلی و اخذ مجوز، این مشمولان مجاز به خروج از کشور نیستند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خاطرنشان کرد: با توجه به زمان باقی مانده تا این ایام از سربازان دانشجویان تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت تحصیلی خود اقدام کنند تا در زمان اوج درخواست‌ها با چالش مواجه نشوند.

۴۷۲۳۶