شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمانان#قرآن#سوزی#توطئه#علیه#اصل#دین#داری#است

قرآن سوزی توطئه ای علیه اصل دین داری است

قرآن سوزی توطئه ای علیه اصل دین داری است

مبلغ نوشت: عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه قرآن کریم منبع اخلاق، ایمان، انسانیت، تفکر و اندیشه است، گفت: این اتفاق در ایام حج می توانست بسیار تحریک آمیز باشد اما ما شاهد موضع گیری عاقلانه ای از طرف مسلمانان بوده ایم و آن ها ضمن محکومیت شدید این اتفاق، از موضع انسانی و اعتقادی با این مسئله مخالفت کردند و اقدام متقابل انجام ندادند.

حجت الاسلام دکتر مهراب صادق نیا عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت وگو با «» با بیان اینکه پروژه قرآن سوزی با هدف ایجاد منازعه بین ادیان انجام می شود، گفت: موضوع قرآن سوزی در سوئد بنده را به یاد حادثه ای که در میانمار علیه مسلمانان صورت گرفت و جنایت هایی که برخی بودائیان افراطی مرتکب شدند، انداخت. در آن وقایع پیگیری های مختلفی برای توقف این جنایات صورت گرفت اما مقام معظم رهبری در خصوص این واقعه فرمودند این منازعه را هرگز به منازعه بین مسلمانان و بوادائیان تبدیل نکنید و معتقدم این موضع گیری رهبری، یک موضع گیری آگاهانه بود.

وی ادامه داد: الان هم شرایط همین گونه است و ممکن است فردی که اقدام به قرآن سوزی کرده است شاید ظاهرا مسیحی یا پیرو دین دیگری باشد اما قاعدتا این مسئله نباید به منازعه بین ادیان بیانجامد زیرا نگاهی که قرآن کریم به ادیان و به ویژه مسیحیت دارد، نگاه بسیار محترمانه ای است و سعی کرده است تا پاره ای از عقاید مسیحیت را تصحیح کند و آن ها را به دین اصیلی که پایه گذار آن حضرت عیسی مسیح(ع) دعوت کند و در ادامه اسلام را به عنوان دین کامل به آن ها معرفی کند اما در عین حال هیچگونه اشاره توهین آمیز یا خشونت آمیزی در قرآن نسبت به مسیحیت وجود ندارد.

دکتر صادق نیا افزود: در طول تاریخ نیز هر چند مسلمانان بارها توسط گروه هایی از مسیحیان مورد تعدی قرار گرفته اند اما واقعیت این است که هیچوقت منازعه مذهبی خیلی جدی بین مسلمانان و مسیحیان اتفاق نیافتاده است بنا بر این این اتفاقی که در سوئد واقع شد، اتفاق شوم و آزار دهنده ای است و حتی نهادهای رسمی مسیحی نیز این اقدام را تایید نمی کنند.

وی با بیان اینکه در جهان امروزی می خواهند علیه اصل دین داری توطئه کنند، اظهار داشت: این اتفاق در واقع توطئه ای علیه اسلام و مسیحیت و اصل دین داری است و جبهه بی دینی با تدارک این توطئه ها به دنبال تحقق اهداف شوم خود است و ما مسلمانان و مسیحیان نباید در زمین این ها بازی کنیم و اجازه دهیم تا این اتفاقات منجر به تبلیغ بی دینی و خشونت در جهان شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: هیچ انسان عاقلی این موضوع را تایید نمی کند که به بهانه آزادی بیان یا به بهانه هر چیزی شبیه این، اعتقادات و عواطف مذهبی میلیون ها مسلمان تحریک شده و مورد آزار و اذیت قرار گیرد. البته تجربه در طول تاریخ نشان داده است که مسلمانان با این موارد خیلی عاقلانه رفتار کرده و سعی کرده اند با یک مرزبندی درست، این اتفاقات به پای دینی نوشته نشود و از منازعات مذهبی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام صادق نیا در پایان با بیان اینکه قرآن کریم منبع اخلاق، ایمان، انسانیت، تفکر و اندیشه است، گفت: این اتفاق در ایام حج می توانست بسیار تحریک آمیز باشد اما ما شاهد موضع گیری عاقلانه ای از طرف مسلمانان بوده ایم و آن ها ضمن محکومیت شدید این اتفاق، از موضع انسانی و اعتقادی با این مسئله مخالفت کردند و اقدام متقابل انجام ندادند و همین امر نشانه بلوغ فکری مسلمانان است.