شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

اختلاف ۱۰۰۰ درصدی قیمت این خودروها با نمونه خارجی

اختلاف ۱۰۰۰ درصدی قیمت این خودروها با نمونه خارجی

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: انتظار می رود دولت در تعیین تعرفه واردات خودرو نگاه جامعی داشته باشد اما قطعا با واردات خودروهای کارکرده قیمت خودرو روند کاهشی را طی خواهد کرد.

با اشاره به تایید مصوبه واردات خودروهای کارکرده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت تعیین تعرفه های متعادل، بیان کرد: تعرفه یا سود بازرگانی که دولت در بودجه برای واردات خودروی نو در نظر گرفته بود افزایش زیاد و بعضا تا سه برابر داشته است. البته به صورت پلکانی و ۱۷۰ درصدی برای خودروهای بالای ۳ هزار سی سی است و قرار نیست که خودروهای اقتصادی را نیز شامل شود اما باز تعیین این تعرفه یک بار روانی در جامعه ایجاد کرده و جلوی سرعت ریزش قیمت ها را گرفته که انتظار است دولت این تعرفه را اصلاح کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی با تاکید بر اینکه دولت باید با تعیین تعرفه های معقول، واردات خودروهای کارکرده را تسریع کند، اظهار کرد: قطعا با تعیین تعرفه بالا، هدف مجلس برای اینکه اقشار متوسط جامعه نیز بتوانند سوار خودرو خوب شوند و به طور کلی قیمت خودرو کاهش پیدا کند، محقق نخواهد شد.

نماینده مردم مرودشت خاطرنشان کرد: به نظر بنده خودروهای تا ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی باید تعرفه حدود ۶۰ درصد داشته باشند و خودروهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی که خودروهای رده بالاتری هستند به صورت پلکانی تعرفه بیشتری بپردازند و از نظر بنده تعیین تعرفه تا ۱۲۰ درصد برای خودروهای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی به بالا معقول است.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا با واردات خودروهای کارکرده قیمت خودرو روند کاهشی را طی خواهد کرد حتی اگر با تعرفه ۱۷۰ درصدی خودروهای بالای ۳ هزار سی سی وارد شوند، باز هم قیمت درصد قابل توجهی خودرو پایین‌تر خواهد بود.

رشیدی کوچی گفت: اکنون خودروهای خارجی که وارد کشور شدند با مدل های مشابه خارجی بیش از ۱۰ برابر اختلاف قیمت داشته و گران تر هستند. این ۱۰ برابر یعنی ۱۰۰۰ درصد در کشور ما گران تر هستند. قطعا واردات خودرو در کاهش قیمت ها در بازار موثر خواهد بود.