شهر خبر

قیمت نفت در بحبوحه نگرانی از کندی رشد اقتصاد جهانی

قیمت نفت در اوایل معاملات آسیایی امروز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، قیمت نفت به دلیل نگرانی از کندی رشد اقتصاد جهانی و احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو با انتظارات برای کاهش عرضه با توجه به کاهش‌های اعلام شده توسط گروه اوپک + کاهش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از ۰.۸ درصد افزایش در روز جمعه، ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۵.۲۱ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۰۴۴ GMT رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۷۰.۴۱ دلار رسید، پس از آنکه در جلسه قبل ۱.۱ درصد افزایش یافت.

برنت در پایان ژوئن برای چهارمین سه ماهه متوالی سقوط کرد، در حالی که WTI کاهش سه ماهه را ثبت کرد.

ترس از کندی بیشتر رشد اقتصاد جهانی که به تقاضای سوخت لطمه می‌زند، پس از آن که داده‌های روز جمعه نشان داد که تورم در ایالات متحده همچنان بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی است و انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره را افزایش داد، افزایش یافت.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی می‌گویند: نظرات جنگ طلبانه در مورد نرخ‌های بهره همچنان نگرانی‌ها را در مورد چشم انداز تقاضا بر قیمت‌ها افزایش می‌دهد.

نرخ‌های بهره بالاتر باعث تقویت پول آمریکا می‌شود و کالا‌ها را برای دارندگان ارز‌های دیگر گران‌تر می‌کند و همچنین تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد.