شهر خبر

فسخ علیرضا بیرانوند قانونی است!

فسخ علیرضا بیرانوند قانونی است!

رسول باختر درباره اقدام بیرانوند به فسخ با پرسپولیس توضیح داد.

شب گذشته شایعه عجیبی در خصوص انتقال علیرضا بیرانوند به استقلال مطرح شد و حالا با فسخ قرارداد او با پرسپولیس این موضوع جدی‌تر از قبل شده است. دروازه‌بان پرسپولیس که در هفته‌های اخیر چند بار اقدام به ارسال اخطار فسخ قرارداد کرده بود، امروز سرانجام با حضور در سازمان لیگ قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ کرد.

در این بین صحبت‌های مختلفی در خصوص غیرقانونی بودن فسخ علیرضا بیرانوند منتشر شده است. علی خطیر به تازگی اعلام کرده قانون فسخ یک‌طرفه فقط شامل بازیکنان خارجی است و بیرانوند و دیگر بازیکنان ایرانی چنین اجازه‌ای ندارند.

رسول باختر، کارشناس حقوق ورزشی در گفت و گو با خبرآنلاین در این خصوص گفت: طبق ماده ۱۵ مقررات تعیین وضعیت نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال خودمان، در صورتی که دلیل موجهی برای بازیکنی باشد، می‌تواند قراردادش را فسخ کند. یکی از مصادیق دلیل موجه که آرای مربوط به آن در رویه‌های کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال هم زیاد است، همین بحث عدم پرداخت است که بازیکن براساس آن می‌تواند فسخ کند.

او درباره اینکه ایا دریافت آپشن شامل این قانون می‌شود نیز اضافه کرد: وقتی که بازیکنی مستحق دریافت آپشن می‌شود، باید مبالغ پاداش‌ها به او پرداخت شود و عدم پرداخت آن هم مطابق رویه‌های فیفا و دیوان داری ورزش هم اینطوری است که شخص می‌تواند قراردادش را به دلیل عدم دریافت اصل قرارداد یا پاداش‌ها فسخ کند. مشابه چیزی که در پرونده شجاع خلیل زاده هم رخ داد.

باختر در پایان درباره قانونی بودن تصمیم بیرانوند رد صورت صحت ادعای او مبنی بر دریافت نکردن حقوقش گفت: بله در این صورت تصمیم قانونی است.

258 258