شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#امریکا#امنیت ملی#افغانستان

رییس پیشین امنیت ملی افغانستان: دستگاه اطلاعاتی امریکا با طالبان همکاری می‌کند

رییس پیشین امنیت ملی افغانستان: دستگاه اطلاعاتی امریکا با طالبان همکاری می‌کند

آماج نیوز نوشت: رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان مدعی شده است که دستگاه اطلاعاتی امریکا با طالبان همکاری می‌کند.

نبیل امروز در توییتی امریکا را متهم به «تضعیف اعتبار» گزارش تیم نظارت بر تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل کرده و گفته است: «آن‌ها علناً از تلاش‌های یک‌دیگر برای تضعیف اعتبار گزارش سازمان ملل حمایت کرده‌اند.»

با این حال به باور رییس پیشین امنیت ملی افغانستان به نظر می‌رسد که رابطه نامعلوم قبلی بین واشنگتن و طالبان اکنون افشا شده است.

او با اشاره به آخرین گزارش شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان خاطرنشان کرده است که قرار است این سازمان گزارش دیگری را در این ماه منتشر کند که کاستی‌های رئیس جمهور امریکا را بیش‌تر برجسته می‌کند.

رحمت‌الله نبیل گفت: «مقام‌های ارشد دولت بایدن در تلاش برای محافظت از او در برابر مسئولیت تصمیماتش در مورد افغانستان بود و دستگاه اطلاعاتی امریکا را سیاسی کرده‌اند، حتی با طالبان همکاری می‌کنند.»

این در حالی‌ست که جو بایدن به تازهگی در پاسخ به سوالی در مورد افغانستان گفت: «یادتان است که من در مورد افغانستان چه گفته بودم؟ من گفته بودم که القاعده در افغانستان نخواهد بود. من گفته بودم که آنان در آنجا نخواهند بود، من گفته بودم که طالبان به ما کمک می‌کند. حالا چه می‌شود؟»

311311