شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شورای امنیت#انگلیس#لهستان

پیشنهاد مدودف برای تعلیق روابط دیپلماتیک روسیه با فنلاند، انگلیس و لهستان

پیشنهاد مدودف برای تعلیق روابط دیپلماتیک روسیه با فنلاند، انگلیس و لهستان

ایسنا نوشت: معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیشنهاد داد این کشور روابط دیپلماتیک خود با فنلاند، لهستان و انگلیس را به حال تعلیق در آورد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه با انتشار مقاله‌ای در نشریه روسیسکایا گازتا خواستار تعلیق روابط کشورش با انگلیس، فنلاند، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک شد.

به نوشته پایگاه "اوکراینسکا پراودا"،  مدودف در این مقاله توصیه کرد: "بهتر است روابط دیپلماتیک را با فنلاند و کشورهای دیگری مثل آن (همچون لهستان، کشورهای حوزه بالتیک و البته بریتانیا) موقتا کاملا تعلیق کرده یا دست کم به سطح پایین‌تری تنزل دهیم."

او همچنین گفت، فنلاند در قبال روسیه "یک کشور متخاصم که به عضویت ناتو در آمده به حساب می‌آید. کشوری که زمانی با بی فکری لنین تشکیل شد."

فنلاند در تاریخ ۱۲ ژوئن به ائتلاف ناتو پیوست.

مدودف همچنین بیان کرد، باید نتایج تقابل تمام عیار بین روسیه و غرب در یک سند جدید مشابه با اعلامیه سال ۱۹۷۵ هلسینکی درج شود.

مدودف از سوی دیگر در مقاله خود عنوان کرد، جنگ روسیه علیه اوکراین "تقابل تمام عیار بین مجموعه کشورهای غربی و مابقی دنیا به حساب می‌آید و چند دهه به طول خواهد انجامید."

مدودف از سوی دیگر هشدار داد، این تقابل جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داده و در صورتی که چنین جنگی رخ دهد، قحطی، زمستان هسته‌ای و اپیدمی‌ها به وقوع خواهند پیوست.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اظهار کرد، هدف کشورش این است که "تهدید عضویت اوکراین در ناتو" که در مسیر عملی شدن است را از بین ببرد.

او همچنین با اشاره به موضوع پذیرفته شدن کشورهای دخیل در جنگ در ائتلاف ناتو تاکید کرد: "این به معنی دائمی شدن جنگ خواهد بود زیرا موضوع مربوط به موجودیت روسیه خواهد بود."

311311