شهر خبر

منصور حقیقت‌پور:باهنر مثل لاریجانی نیست که ردصلاحیت شود / نیت باهنر پرشور کردن انتخابات است

منصور حقیقت‌پور:باهنر مثل لاریجانی نیست که ردصلاحیت شود / نیت باهنر پرشور کردن انتخابات است

انتخاب نوشت :منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، درباره صحبت‌های اخیر باهنر در رابطه با مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: من از نیت ایشان خبر ندارم، اما چون با ایشان از گذشته مذاکره داشته‌ام، هدف‌شان پرشور کردن انتخابات است. اما اینکه از ادبیات خاصی استفاده کرده باشند، شاید ادبیات پخته‌ای نبوده است.

تعیین تکلیف اخیر باهنر برای اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد از فقدان چند نکته درباره فهم انتخابات رنج می‌برد؛ نخست اینکه مشخص نیست اصلاح‌طلبان با توصیه ایشان به انتخابات بیایند و اصلا خود باهنر نیز تایید صلاحیت شود، دوم اینکه جریانات سیاسی در صورت حضور فعال در انتخابات یک عنصر اساسی و آن افکار عمومی و قشر خاکستری را نادیده گرفته اند. قشر خاکستری دیگر به خاطر حضور اصلاح‌طلبان به میدان نمی‌آید که حضور این طیف بتواند انتخابات را پرشور کند.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در آغاز درباره صحبت‌های اخیر باهنر در رابطه با مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات به «انتخاب» گفت: من از نیت ایشان خبر ندارم اما چون با ایشان از گذشته مذاکره داشته‌ام، هدف‌شان پرشور کردن انتخابات است. قصد دارند جریان‌های سیاسی کشور با صندوق قهر نکنند. اما اینکه از ادبیات خاصی استفاده کرده باشند، شاید ادبیات پخته‌ای نبوده است. در کل نیت ایشان پرشور کردن انتخابات است و باور دارند که جریان‌های سیاسی برای عبور از وضعیت خاص اجتماعی با صندوق‌های آرا مهربان باشند.

وی در ادامه درباره احتمال تایید صلاحیت باهنر اشاره کرد: من شورای نگهبان نیستم اما فکر می‌کنم ایشان تایید صلاحیت شود، ایشان که شبیه آقای لاریجانی نیستند. از آقای لاریجانی در فضای سیاسی ریاست جمهوری ترسیدند که ایشان با ادبیات فاخر خودشان، کسانی را که ادبیات مناسب ندارند به حاشیه ببرد. گمان نمی‌کنم آقای باهنر را رد صلاحیت کنند.

این فعال سیاسی سپس درباره ورود تمامی جریانات سیاسی به انتخابات و عدم ورود قشر خاکستری و نادیده گرفتن این طبقه توسط جریانات مختلف اشاره کرد: آشتی جریان‌های سیاسی با صندوق آرا به خاطر مخاطبین و رسانه‌های آن‌هاست. این جریانات می‌توانند با مردم صحبت کنند. من منتقد به این هستم که با توجه به نام بردن‌های انتخابات ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری، دولتمردان برنامه ای برای این ویژگی‌ها ارائه نمی‌کنند. سوال اینجاست که چرا مردم با صندوق قهر می‌کنند؟ اگر مردم حس می‌کنند که دیده نمی‌شوند باید مورد بررسی قرار بگیرد. خیلی از موارد حق با مردم است و باید به آن‌ها توجه کرد. حضرت آقا با شفافیت کامل این مصادیق را اعلام کردند اما چه کسی باید راهبرد بنویسد؟ یک دستگاه باید اعلام آمادگی کند و برنامه بنویسد.

۲۱۶۲۲۰