شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوئد

تشدید اقدامات امنیتی در سوئد پس از جنایت قرآن‌سوزی

تشدید اقدامات امنیتی در سوئد پس از جنایت قرآن‌سوزی

ایسنا نوشت: پلیس سوئد پس از جنایت قرآن سوزی، اقدامات امنیتی را در مناطق مرزی این کشور تشدید کرده است.

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که امنیت و کنترل مرزهای این کشور پس از حادثه قرآن سوزی در روز عید قربان تقویت می‌شود.

وزارت خارجه سوئد در وبسایت رسمی خود نوشت که دولت در ماه مه گذشته تصمیم گرفت مجددا نظارت و کنترل مرزها را اعمال کند و ما دلایل اتخاذ چنین تصمیمی را توضیح داده‌ایم که مهمترین آن، تهدید فزاینده علیه سوئد ناشی از اعتراضات مربوط به قرآن سوزی است.

وزارتخانه یادشده افزود: با توجه به وقایع اخیر مرتبط با تظاهرات چهارشنبه گذشته در استکهلم، وزارت دادگستری در مورد چگونگی سازماندهی کنترل مرزهای داخلی کشور توسط اداره پلیس سوئد مطلع شده است.

وزارت خارجه سوئد با بیان اینکه اداره پلیس در حال انجام تغییرات و تنظیمات لازم بر روی اقدامات و روش‌ها نظارتی و تقویت همکاری با دیگر دستگاه‌های ذی ربط برای مقابله با تهدیدات است،‌ تأکید کرد که اگرچه قانون اساسی سوئد از آزادی بیان حمایت می‌کند، اما «دولت از هر نظری که بیان می‌شود، حمایت نمی‌کند».

وزارت خارجه سوئد افزود: تجمعات عمومی و اعتراضات مشروع می تواند بحث برانگیز و توهین آمیز باشد و عواقب منفی و جدی برای امنیت داخلی سوئد داشته باشد که تظاهرات روز چهارشنبه در استکهلم نمونه‌ای از آن است.

این وزارتخانه در پایان اعلام کرد که سوئد تهدیدات علیه آزادی، امنیت و آرامش خود را بسیار جدی می گیرد و به همین دلیل، دولت تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه تهدید جدید انجام می دهد.

دولت سوئد امروز یکشنبه پس از موج گسترده‌ای از محکومیت‌های بین المللی عب نشینی کرد و سوزاندن قرآن کریم در استکهلم را محکوم و آن را «اقدامی ضد اسلامی» توصیف کرد.

عصر روز چهارشنبه، یک فرد افراطی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی را برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد.

310310