شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش#فرانسه

نوجوانی که مرگش به ضرب گلوله پلیس، فرانسه را به آتش کشید کیست؟ + عکس

مادرش نایل نوجوان کشه‌شده در فرانسه در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت: «صبح سه‌شنبه مرا بوسید و به من گفت مامان دوستت دارم و من هم گفتم دوستت دارم، مراقب خودت باش. بعد از یک ساعت به من چه گفتند؟ پسرم تیر خورده.»

نوجوانی که مرگش به ضرب گلوله پلیس، فرانسه را به آتش کشید کیست؟ + عکس
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۲۲:۲۵:۳۶
اعتمادآنلاین |

به گفته وکیل خانواده‌ نائل، نوجوان هفده ساله در صبح چهارشنبه گذشته به شبکه«بی اف ام تی وی»، پس از کشته‌شدن او در سه‌شنبه در جریان بازرسی ترافیک در پی مخالفت با دستور ایست در نانتر نزدیک پایتخت فرانسه، نائل در محلسکونت خود «بسیار محبوب» بود.

به گزارش انتخاب، نائل که به عرصه خدمات دلیوری پیتزا در نانتر کار می‌کرد، با مادرش زندگی می‌کرد و هرگز پدرش را نشناخت.

مادرش در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت:«صبح سه‌شنبه مرا بوسید و به من گفت مامان دوستت دارم و من هم گفتم دوستت دارم، مراقب خودت باش. بعد از یک ساعت به من چه گفتند؟ پسرم تیر خورده . حالا من چه کار باید بکنم؟»

این مادر افزود: «او زندگی من و بهترین دوستم بود. پسرم همه چیز من بود. ما یاور هم بودیم.»

به گفته مدیر باشگاه راگبی، این جوان، سه سال بود که راگبیبازی می‌کرد. مدیر این باشگاه گفت: «او فردی دارای اراده‌ توافق اجتماعی و حرفه‌ای بود، نه کودک بی‌احتیاطی که مرتکب دزدی شده یا مواد مخدرمصرف کند. او نوجوانی حرف‌گوش کن و مصمم به مدیریت أمورش بود.»

وکلای خانواده این نوجوان گفتند که هیچ سابقه کیفری علیه او وجود ندارد» و نائل هرگز «به طور قطعی محکوم نشد.»

نائل

به گزارش روزنامه «الیکسپرس»، با این حال، این نوجوان «به ویژه به دلیل سرپیچی از دستور پلیس، در دادگاه‌ها شناخته شده بود.»

او سه شنبه با این که گواهینامه رانندگی نداشت، با یک مرسدس «آی ام چی» کرایه رانندگی می‌کرد، اما وکیلخانواده تاکید دارد که «دولت به تازگی اعطای گواهینامهرانندگی برای افراد 17 ساله را ثبت کرده است.»

نائل صبح سه‌شنبه در نانتر بعد از سرپیچی از دستور ایست، به ضرب گلوله پلیس از ناحیه سینه زخمی شد و تمامی تلاش‌های امدادگران برای زنده نگاه‌داشتن او به جایی نرسید.

در آخرین تحولات پس از این حادثه، ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری، جمعه، نشست تازه مربوط به هسته وزارتی بحران در پاریس را پس از تداوم ناآرامی‌ها برای سومین شب متوالی در فرانسه، بر عهده داشت.

نخست‌وزیر فرانسه نیز به نوبه خود با بیان این که اوضاع باید به هر قیمتی آرام شود و تمامی گزینه‌ها برای برقرارینظم در کشور روی میز است، افزود: «در جریان نشست با مکرون، همه گزینه‌ها از جمله اعلام وضعیت اضطراری مطرح شد.»

مکرون که از روز پنجشنبه برای شرکت در اجلاس سران اروپا در بروکسل به سر می‌برد، پیش از پایان نشست‌ها با همتایان خود، به فرانسه بازگشت.