شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجمع تشخیص#بیمه

انتقادات بی‌سابقه عضو مجمع تشخیص مصلحت به شورای نگهبان!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اگر انتخابات درست، سالم و پرشور برگزار شود، نظام جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند و باعث خواهد شد کار‌های ضدانقلاب تاثیرگذار نباشد.

ایلنا نوشت: سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آقای اژه‌ای اخیرا صحبت از امیدآفرینی و ترویج امید کردند و رهبری هم اعلام کردند که انتخابات پیش رو، سالم، رقابتی و پرشور باشد. تعبیرهای مطرح شده به چه شکل می‌تواند در انتخابات اجرایی شود، گفت: حضور فعال در انتخابات لازمه‌اش رضایت مردم بوده و برای راضی کردن مردم هم مشخص است که باید به نظرات و عقاید آنان احترام گذاشته شود و مورد توجه قرار بگیرد. 

وی افزود: اگر مردم ببینند زمانی که رای می‌دهند، این رای در نحوه حکومت‌داری و تصمیم‌گیری‌ها موثر واقع می‌شود، حضور پیدا می‌کنند. اگر ببینند چنین چیزی وجود ندارد، حضور پیدا نمی‌کنند. مطالبی هم گفته شده برای آنکه انتخابات پرشور داشته باشیم مهم است. اگر انتخابات درست، سالم و پرشور برگزار شود، نظام جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند و باعث خواهد شد کارهای ضدانقلاب داخلی و خارجی تاثیرگذار نباشد. ما باید سعی کنیم مطابق خواسته‌های مردم عمل کنیم. 

صدر در پاسخ به این سوال که رهبری در انتخابات گذشته از تعبیر جفا در حق برخی کاندیداها استفاده کردند و گفتند که باید جبران شود. وظیفه شورای نگهبان برای عدم تکرار این مساله چیست، گفت:‌ وظیفه شورای نگهبان این است که مطابق قانون عمل کرده و نظارت استصوابی را که به نوعی گزینش قبل از رأی مردم است، کنار بگذارند.