شهر خبر

صداوسیما صدای شیخ حسین انصاریان را هم درآورد!

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: متاسفانه رسانه‌های کشور در دعوت از کارشناسان دینی و روحانیون، خوب و شایسته عمل نمی‌کنند.

جماران نوشت:  جمعی از مدیران رادیو معارف با حضور در موسسه دارالعرفان با حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان دیدار و گفت‌وگو کردند.

انصاریان در این دیدارخاطرنشان کرد: در روزگار کنونی که اسلام علوی در معرض هجوم همه جانبه شرق و غرب قرار گرفته‌است، برپایی مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) با حضور خطبا و مداحان دین‌شناس در تمامی طول سال و نیز تشویق مردم به حضور در این جلسات از اوجب واجبات است، از طرفی باید جلسات روضه های خانگی دوباره رونق گیرند؛ اتفاقی که اکنون کمتر مشاهده می‌کنیم.

 وی همچنین با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در حوزه دین و معارف، اظهار داشت: متاسفانه رسانه‌های کشور در دعوت از کارشناسان دینی و روحانیون، خوب و شایسته عمل نمی‌کنند و برخی افراد که به عنوان کارشناس مذهبی در رسانه‌ها حاضر می‌شوند از بنیه علمی و دینی بالایی برخوردار نیستند. از طرفی گاهی اوقات سخنانی توسط کارشناسان مذهبی در رسانه مطرح می شود که نه تنها با آموزه های فقهی و دینی منطبق نبوده بلکه به اعتقادات دینی مردم لطمه وارد کرده و بهانه ای را برای حمله به دین در اختیار دشمنان قرار می‌دهد؛ به عنوان نمونه چندی پیش موضوع تقابل دین و اخلاق مطرح گردید که اساسا این گزاره با ذات و جوهره پروردگار و اسلام علوی در تضاد است و سنخیتی ندارد.