شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس#تهران#آنلاین

یافته های یک نظرسنجی/ 58 درصد مردم اصلا خبر ندارند که امسال انتخابات مجلس برگزار می شود

یافته های یک نظرسنجی/ 58 درصد مردم اصلا خبر ندارند که امسال انتخابات مجلس برگزار می شود

24 آنلاین نوشت: نتیجه یک نظرسنجی که به صورت مراجعه مستقیم به افراد در تهران انجام شده، نتایج جالب توجهی را نشان می دهد.

این نظرسنجی روز 21 خرداد در 32 نقطه پر تردد شهر تهران از 365 نفر افراد بالای 18سال انجام شده و سوالات متعددی از جمله در باره انتخابات از افراد پرسیده شده است.

بر اساس این نظرسنجی ۵۸ درصد از پاسخگویان نمی‌دانند پایان امسال چه انتخاباتی برگزار خواهد شد و تنها ۴۲ درصد نسبت به این موضوع آگاهی دارند.

۱۶ درصد از افراد مورد پرسش قرار گرفته، آخرین اخباری که شنیده‌اند، اغلب شایعاتی چون ازدواج محمدرضا گلزار یا اخبار فضای مجازی مثل گرانی بنزین بوده‌است. ۱۱ درصد اخبار مربوط به تورم، ۱۰ درصد نیز ریزش دلار و کاهش قیمت‌هایی چون خوردو و طلا را شنیده و اخبار برجام و حوادث به ترتیب به گوش ۹ و ۶ درصد نمونه‌های آماری این نظرسنجی رسیده‌است. اخبار مربوط به دولت رئیسی و موشک فتاح نیز تنها ۵ درصد دیده و شنیده شده و در پایین‌ترین جایگاه قرار دارد.

از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی در مورد منابع خبری که دنبال می‌کنند هم پرسیده شده‌است. ۲۹ درصد از پاسخگویان «صدا و سیما»، ۲۵ درصد« فضای مجازی اپوزیسیون» و ۱۴ درصد از پاسخگویان «مردم و دوستان» را به عنوان منبع آخرین خبر مهمی که شنیده یا دیده‌اند، معرفی کردند.

یافته های یک نظرسنجی/ 58درصد مردم اصلا خبر ندارند که امسال قرار است انتخابات مجلس برگزار شود

در ادامه این پیمایش از شرکت‌کنندگان در مورد منبع پیگیری اخبار مجلس و میزان اعتمادشان به منابع خبری پرسیده شده‌است. طبعا کسانی که از انتخابات مطلع بوده‌اند به این سوال پاسخ داده‌اند اما درصد آنها نسبت به کل شرکت‌کنندگان در این پیمایش نیز سنجیده شده‌است.

در این بخش مشخص شده که ۴۸.۱ درصد از کسانی که از برگزاری انتخابات مطلع هستند، به میزان «اصلا و خیلی کم» اخبار این حوزه را پیگیری می‌کنند. همچنین ۲۶ درصد کم و ۲۴ درصد زیاد و خیلی زیاد پیگیر این اخبار هستند.

از میان مطلعین ۵۲.۶ درصد اخبار را از صداوسیما، ۱۱.۷ درصد از «فضای مجازی» و ۵.۸ درصد از بی‌بی‌سی فارسی می‌بینند یا می‌خوانند. از این میان بیش از ۳۳ درصد به صداوسیما اعتماد دارند، ۲۰ درصد به اخبار فضای مجازی اپوزیسیون و ۴۲ درصد به فضای مجازی داخلی باور دارند.

بنا بر این نظرسنجی به طور کلی ۱۶.۵ درصد از کل جامعه آماری به مقدار «زیاد و خیلی زیاد» اخبار انتخابات را رصد می‌کنند و تنها ۲۲ درصد از جامعه آماری برای کسب خبر به صداوسیما رجوع می‌کنند.

2323