شهر خبر

طرح اختیارات ویژه به بن گویر/ هدف سرکوب فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸

طرح اختیارات ویژه به بن گویر/ هدف سرکوب فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸

ایرنا نوشت: "ایتمار بن گویر" به دنبال تصویب لایحه ای برای گسترش بازداشت های اداری و در اختیار گرفتن این مساله است.

به نقل از روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم، کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی در امور قانونگذاری امروز جلسه ای درخصوص بررسی لایحه ای جدید برگزاری می کند.

بر اساس این لایحه، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی این اختیار را خواهد داشت که دستور بازداشت های اداری کیفری صادر کند و این گام فلسطینی های سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ را هدف قرار می دهد.

این لایحه از سوی "تسویکا فوگل"، یکی از اعضای حزب بن گویر در کنست مطرح شده است.

بر اساس این لایحه، صدور حکم بازداشت های اداری (فلسطینیان) تنها با موافقت دادستان کل و یا یکی از مشاوران حقوقی انجام می شود و مدت بازداشت ها ۶ ماه تا نهایتا یک سال خواهد بود.

این روزنامه صهیونیستی می نویسد که این اختیارات بی سابقه است و بن گویر می خواهد از این طریق همانند وزیر جنگ این رژیم اختیارات امضای تمام بازداشت های اداری را داشته باشد.

با تصویب این لایحه بن گویر می تواند تحرکات هر شخصی را محدود و اجازه ندهد که محل سکونتش را ترک کند.

او حتی می تواند شخصیت های مختلف را از سفر خارجی و یا حضور در یک منطقه مشخص منع کند و آن ها را ملزم کند که در یک منطقه مشخص سکونت کنند.

پیش از این یک رسانه صهیونیست از نگرانی دستگاههای امنیتی و قضایی رژیم صهیونیستی درباره اقدامات و طرح های «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه تندروی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خبر داده بود.

پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» نوشت که وزیر امنیت داخلی اسراییل (رژیم صهیونیستی) طرحی را برای بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه) فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی ارایه کرده است.

انتظار می رود شین بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و دادستان کل رژیم صهیونیستی با این طرح مطرح شده از سوی بن گویر مخالفت کنند.

دستگاه امنیتی و قضائی رژیم صهیونیستی نگران هستند که افزایش فشارها علیه فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، روند شروع انتفاضه سوم و پیوستن جوانان فلسطینی به گروه های مقاومت را تسریع کند.

قانون بازداشت اداری فلسطینیان به نظامیان صهیونیست اختیار می دهد تا افراد را بدون گذراندن مراحل قانونی محاکمه، بازداشت کنند.

310310