شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#سرمایه گذاری#آشتی#حقیقی‌ها#تهران؟

آشتی حقیقی‌ها با بورس تهران؟

محمدامین قهرمانی معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران و همایون دارابی کارشناس ارشد بازار سرمایه
آشتی حقیقی‌ها با بورس تهران؟
شاخص های سهامی سبز شدند، پول از صندوق های سرمایه گذاری خارج شد.

فردای اقتصاد- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با ۰.۶۳ درصد افزایش همراه شد و توانست تا محدوده ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار واحدی افزایش پیدا کند، شاخص هم وزن نیز با ۱.۰۶ درصد رشد وضعیت به مراتب بهتری را در این روز معاملاتی تجربه کرد.

در روز یک‌شنبه ۱۱ تیر ماه رقمی بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان (سهام و حق تقدم) وارد معاملات بازار سهام شد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون درآمد ثابت و مختلط با ۲۳۸ میلیارد تومان خروج پول مواجه شدند. در این روز صندوق‌های سهامی هم شاهد خروج ۱۹ میلیارد تومانی جریان نقد بودند. آن طور که به نظر می ‌رسد، به طور مجدد اقبال نسبی به خرید سهام به طور مستقیم در بازار از سوی معامله‌گران ایجاد شده است.

از نکات حائز اهمیت داد ستدهای امروز می‌توان به ۷۳ درصد از بازار اشاره داشت که در پایان معاملات سبز بودند. ارزیابی ارزش کل سفارش‌های روی تابلو (سهامی، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) حکایت از این مهم دارد، امروز ۶۳۸ میلیارد تومان ارزش صفوف طولانی خرید (۱۱۶ نماد معاملاتی) و ۲۸۰ میلیارد تومان ارزش صفوف سنگین فروش (۲۷ نماد معاملاتی) بود.

امروز در برنامه بورسان، محمدامین قهرمانی معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران اقدامات آتی در حوزه حاکمیت شرکتی را تشریح کرد. در ادامه نیز همایون دارابی کارشناس ارشد بازار سرمایه به ارزیابی وضعیت بازار سرمایه و چشم‌انداز آتی معاملات پرداخت.