شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#جدید#پارس خودرو#سال جاری

سه محصول جدید پارس خودرو امسال عرضه می‌شود

سه محصول جدید پارس خودرو امسال عرضه می‌شود
محمدعلی تیموری در مراسم رونمایی از زوتی DL۵شرکت پارس خودرو گفت: علاوه بر این خودرو، دو محصول جدید سهند و کادیلا(P۹۰) نیز در سال جاری عرضه خواهند شد.

به گزارش فردای اقتصاد، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از کراس اوور زوتی DL۵ تصریح کرد: شرکت پارس خودرو برای نخستین بار است که در سال ۱۴۰۲ سه محصول را تولید و با لوگو پارس خودرو به بازار عرضه می کند.

تیموری افزود: خودرو سهند یکی از سه محصولی است که تمام تست ها را پاس کرده و آماده تولید انبوه است و پیش بینی می شود پیش فروش این محصول در شهریورماه سال جاری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه دومین پروژه پارس خودرو که تولید آن از سال گذشته آغاز شده، خودرو کادیلا(P۹۰) است، خاطرنشان کرد: این پروژه که سال ها متوقف شده بود و نیاز به طراحی جدید برای پاس کردن استانداردها داشت را توانستیم، تولید کنیم و هم اکنون در مراحل تست قرار دارد و امیداست تا اواخر سال جاری به تولید انبوه برسد.

مدیر عامل سایپا با اشاره به اینکه زوتی نیز سومین محصول پارس خودرو است که رونمایی شد، ادامه داد: زیرساخت های موجود در پارس خودرو موجب همکاری شرکت های خودروساز بزرگ دنیا از جمله نیسان و رنو با این شرکت خودروساز و تولید ال ۹۰ در پارس خودرو شده است.

وی با بیان اینکه پارس خودرو قوی ترین شرکت مونتاژکار کشور است، گفت : با واردات چانگان توسط شرکت سایپا و واردات زوتی از سوی پارس خودرو ثابت کردیم که اولین شرکت واردکننده خودرو در ایران هستیم.

تیموری افزود: علاوه بر سه خودرو فوق، در حال ثبت سفارش در سایپا سیتروئن و چهار خودرو تک و دو دیفرانسیل آماده واردات از سوی زامیاد هستیم. از این رو تمامی شرکت های زیرمجموعه گروه سایپا به صورت مستقل وارد بازار شده و ابتدا به سمت واردات خودرو و سپس ساخت داخل حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: به منظور تولید خودروهای هیبریدی، قراردادی با یکی از شرکت های موتورسازی در چین منعقد کردیم وتجهیز محصول دلتا ۵ به موتور هیبریدی برقی در سال آینده انجام خواهد شد و به منظور حفظ سلامت محیط زیست درصددیم به سمت تولید خودروهای با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر حرکت کنیم.

مدیر عامل سایپا با اشاره به اینکه توانستیم محصول آریا را امسال رونمایی کنیم، گفت: در صدد هستیم این خودرو را با دو موتور N۲۰ دو هزار با تنفس طبیعی که دارای مصرف سوخت و آلایندگی کمتر است و هم با موتور هیبرید برقی با مصرف سوخت ۱، ۴ و ۵ سال گارانتی به بازار عرضه کنیم. از این رو در هم اکنون سیاست گروه سایپا واردات خودرو به صورت CBU است و در شش ماهه دوم سال واردات CKD  و SKD و سال آینده با نصب موتورهای خود داخلی سازی بیش از ۵۰ درصد این محصولات را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: واردات خودرو سدان و لوکس چانگان یو نی وی که به بازار کشورهای عربی مانند امارات و عربستان نیز وارد می شود را برای پارس خودرو در نظر گرفته ایم. این خودرو محصولی هیبرید، فول آپشن و با تکنولوژی بالا و حتی از نظر سایز و اندازه ۱۵ سانت از تیارا بزرگتر است و به طور کلی رویکرد سایپا در واردات، واردات خودروهای با مصرف سوخت پایین است.  

تیموری با بیان اینکه پارس خودرو می تواند به عنوان بزرگترین خودروساز کشور به بازارهای صادراتی معرفی شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم پس از مونتاژ زوتی در ایران، این محصول را به صورت  SKD به یکی از بازارهای صادراتی که قرارداد آن نیز منعقد شده است، صادر کنیم. برنامه هایی نیز برای صادرات کادیلا داریم.

 سیامک شاهسواری قائم مقام مدیرعامل در امور مهندسی، کیفیت و توسعه محصول شرکت پارس خودرو نیز در این مراسم گفت: کراس اور DL۵ با یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۴۴ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر روانه بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: خودرو زوتی مجهز به گیربکس CVT است که به صورت مجازی ۶ دنده دارد. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین کمکی دید عقب، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه ESC، EBA و BAS اشاره کرد.

قائم مقام مدیرعامل در امور مهندسی، کیفیت و توسعه محصول شرکت پارس خودرو افزود: همچنین نمایشگر باد لاستیک ها، آینه های برقی گرمکن دار جمع شونده، هشدار ترمز اظطراری، سنسور پارک، اتوهلد، چراغ های خودکار با تنظیم الکترونیکی و روکش چرمی کابین از دیگر مزایای این خودرو به حساب می آیند.

به گفته وی، طراحی کراس اوور زوتی DL۵ بر گرفته از اصل تونل زمان است و به همین دلیل تصویری از کراس اوور ارایه شده که روان و سیال باشد. ضمن این که تریم داخلی نیز دورنگ است.

شاهسواری تصریح کرد: واحد تیونینگ پارس خودرو فعال شده است و مشتریان DL۵ می توانند این نوع خدمات را نیز دریافت کنند. همچنین خدمات پس از فروش گسترده نیز پشتیبان این خودرو خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری پارس خودرو با زوتی چین گفت: همکاری ما با این برند گسترده است و طرح داخلی سازی و فیس لیفت این خودرو نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین یک محصول جدید نیز در راستای این همکاری در سبد فروش پارس خودرو قرار خواهد گرفت.

قائم مقام مدیرعامل در امور مهندسی، کیفیت و توسعه محصول شرکت پارس خودروافزود: یکی از خودروهایی که در آینده در پارس خودرو تولید می شود نیز چانگان یونی وی است که می تواند ظرفیت های خالی شرکت را پر کند.