شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش

سخنان سرلشکر رشید از ظرفیت های عظیم ارتش

سخنان سرلشکر رشید از ظرفیت های عظیم ارتش

فارس نوشت:فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) گفت: وجود ظرفیت‌های عظیم ساختاری و سازمانی در ارتش و نظام آموزشی قوی و حضور فرماندهان متعهد، این امکان را فراهم کرد تا در بزنگاه تاریخی در آغاز جنگ و تجاوز دشمن، زمینه‌های شکست ارتش متجاوز رژیم بعث فراهم شود.

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش با توجه به مأموریت ذاتی و ماهیت تهدیدات و برخورداری از تجربه تاریخی چهل سال گذشته رکن اساسی قدرت نظامی و دفاعی_تهاجمی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد بازدارندگی و تامین تمامیت ارضی و استقلال ایران عزیز است.

سرلشکر رشید با اشاره به دوران دفاع مقدس تأکید کرد: اگر از دوران دفاع مقدس یاد می‌کنیم و گفته می‌شود شاکله قدرت سپاه متکی بر مردم و باورهای دینی و انقلابی بود، درباره ارتش و نیروی زمینی ارتش باید تصریح کرد، بدون تعهد پذیری و باورمندی ارتش به قدرت برآمده از انقلاب و اهداف آن و تحول در درون ارتش، امکان انسجام و تداوم حیات سازمانی و مهم‌تر از آن نقش ارتش و به ویژه نیروی زمینی ارتش در شکست ارتش متجاوز رژیم بعث شکل نمی‌گرفت.

این مقام ارشد دفاعی ادامه داد: حقیقتاً وجود ظرفیت‌های عظیم ساختاری و سازمانی در ارتش و نظام آموزشی قوی و حضور فرماندهان متعهد، این امکان را فراهم کرد تا در بزنگاه تاریخی در آغاز جنگ و تجاوز دشمن، زمینه‌های شکست ارتش متجاوز رژیم بعث فراهم شود و اگر دشمن از ظرفیت‌های عظیم ارتش و به ویژه نیروی زمینی برای دفاع و ایجاد گسست در پیشروی ارتش متجاوز رژیم بعث، همراه با مقاومت مردمی اطلاع داشت، هرگز ریسک حمله به ایران را نمی‌پذیرفت.

سرلشکر رشید تصریح کرد: محاسبات دشمن در تجاوز به سرزمین ایران در سه چیز اشتباه بود؛ اول: در محاسبه توانایی حضرت امام برای رهبری کشور در مدیریت بحران‌های امنیتی در داخل کشور و در برابر وقوع جنگ و تهاجم خارجی که همزمان با استقرار نظام بود. دوم: محاسبه واکنش ارتش جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم آن در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی ایران که با وقوع جنگ، نقش ارتش آشکار شد.

وی افزود: سوم: محاسبه واکنش نیروهای مردمی و مشارکت آنان در دفاع، با سازماندهی در سازمان و ساختار سپاه پیش‌بینی نشده بود. فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به قدرت هم افزایی ارتش، سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اینجانب قدرت عملیات ترکیبی ارتش و سپاه را در دوران دفاع مقدس مشاهده و درک کرده‌ام. قدرتی که شامل به کارگیری ظرفیت‌های عظیم ساختاری، سازمانی، نظام آموزشی قوی، طرح‌های عملیاتی آفندی و عملکرد فرماندهان متعهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی ارتش با سپاه و نیروهای مردمی ترکیب می‌شدند، توانمندی قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا می‌کرد و هیچ قدرتی در مقابل آن‌ها تاب نمی‌آورد.

۲۱۶۲۱۷