شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات

ثبت رکورد ۵.۳ میلیون اظهارنامه مالیاتی اصناف و مشاغل

سخنگوی سازمان امور مالیاتی از ثبت رکورد بی‌سابقه ۵.۳ میلیون فقره اظهارنامه وفرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات برای اصناف ومشاغل خبر داد.

به گزارش ایبِنا، مهدی موحدی‌بک‌نظر با اعلام پایان یافتن مهلت ارائه اظهارنامه و استفاده از تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: مجموع کل اظهارنامه مالیات اصناف و مشاغل که برای عملکرد سال گذشته ارائه شده است یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۵۰۷ فقره اظهارنامه و مجموع کسانی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات استفاده کرده‌اند به ۳ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۹۳۸ فقره و مجموع کل کسانی که ارائه اظهارنامه و یا استفاده از تبصره ۱۰۰ انجام داده‌اند به بیش از ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر می‌رسند که نسبت به پارسال که در مجموع ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار فقره بود حدود ۹۰۰ هزار اظهارنامه جدید مالیاتی دریافت شده است.

 

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: ۵۰ درصد از کسانی که در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده‌اند مالیات آن‌ها صفر اظهار شده است، یعنی از ۵۰ درصد اصناف خرد برای عملکرد سال ۱۴۰۱ مالیاتی نگرفته‌ایم.

 

وی همچنین گفت: ۹۰ درصد صاحبان اصناف و مشاغل مالیات زیر ۱۰ میلیون تومان برای عملکرد یکسال اظهار کرده‌اند.

 

موحدی‌بک‌نظر همچنین در مورد مهلت ارائه اظهارنامه مالیات شرکت‌ها و اشخاص حقوقی تاکید کرد: مالیات این اشخاص از اول سال شروع شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد که این اظهارنامه‌ها نیز در حال وصول است.

 

منبع: فارس