شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن

می‌خواهید لاغر شوید؟ به جای رژیم غذایی از این روش ساده استفاده کنید!

تحقيقات نشان داده رژیم غذایی تنها ۴ درصد از وزن بدن افراد را کاهش می‌دهد و شیوه اجرای آن مهم‌تر از خود آن است. 

به جای رژیم غذایی از این روش استفاده کنید

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل لس‌آنجلس‌تایمز، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید و از تماشای آنچه می‌خورید خسته شده‌اید، محققان خبر خوبی دارند: می‌توانید به جای آن ساعت را تماشا کنید.

در یک مطالعه یک ساله، افرادی که چیزی را که می‌خوردند تغییر نمی‌دادند، ولی وعده‌های غذایی خود را با توجه به ساعت مشخصی در روز مصرف می‌کردند، کاهش وزن قابل توجه و پایداری به دست آمد، ولی این نرخ کاهش وزن در افرادی که به تعداد کالری غذا‌ها توجه می‌کردند، مشاهده نشد.


طی تحقیقاتی که در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شد، معلوم شده که رژیم غذایی تنها ۴ درصد از وزن بدن افراد را کاهش می‌دهد و شیوه اجرای آن مهم‌تر از خود آن است. 

کریستا وارادی، محقق تغذیه در دانشگاه ایلینوی شیکاگو، گفت: این اولین مطالعه در ایالات متحده است که دو روش کاهش وزن را مقایسه می‌کند. رژیمی که به جای کالری بر زمان تاکید می‌کرد، رژیم غذایی راحت‌تری برای پایبندی و نتیجه‌گیری است. 

به نوشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ايالات متحده آمریکا، تقریباً ۴۲ نفر از هر صدنفر آمریکایی‌ ۲۰ ساله و بالاتر چاق هستند و ۳۲ نفر دیگر اضافه وزن دارند. افرادی که چاق هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های جدی از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطان هستند. 

دکتر آدام گیلدن و دکتر ویکتوریا کاتناچی از دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو نیز تحقیقات مشابهی انجام دادند و در مقاله‌ای که در نشریه این دانشگاه منتشر شد، به صراحت اعلام کردند که تهیه وعده‌های غذایی کم کالری و پیگیری اندازه وعده‌ها می‌تواند گران و زمان‌بر باشد. همچنین نیاز به نظم و انضباط زیادی دارد. 

محققان بسیاری در سال‌های اخیر روش مصرف غذا با توجه به زمان (TRE) را به جای شمردن کالری غذا‌ها پیشنهاد می‌کنند. مطالعات نشان داده است که افرادی که از رژیم TRE پیروی می‌کنند، کالری کمتری در روز مصرف می‌کنند. در واقع این روش نسخه‌ای از روزه‌داری متناوب و ساده‌تر از شمردن تعداد کالری غذاهاست. 

وارادی و همکارانش برای کشف این موضوع، ۹۰ نفر را که چاق بودند، انتخاب کردند و به طور تصادفی آن‌ها را در سه گروه قرار دادند. از گروه اول خواسته شد که تنها بین ۱۲ تا ۸ بعد از ظهر غذا بخورند و ساعت‌های انتهایی شب تنها آب، چای یا قهوه مصرف کنند. 

از گروه دوم خواسته شد که میزان کالری دریافتی خود را به طور متوسط ۲۵ درجه یا حدود ۵۰۰ کالری کاهش دهند. 

از گروه سوم شرکت کنندگان خواسته شد تا به برنامه‌های معمول غذا خوردن و ورزش خود پایبند باشند.

پس از شش ماه، افراد گروه TRE به طور متوسط ۴ کیلوگرم از دست دادند و گروه شمارنده کالری نیز ۵ کیلوگرم وزن کم کردند، ولی بازهم محققان روش توجه به ساعت را از نظر آماری قابل قبول دانستند.