شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرهادی#اصغر فرهادی#اسپانیا#کارگردان

اصغر فرهادی کارگردانی نوگرا و کلاسیک

اصغر فرهادی کارگردانی نوگرا و کلاسیک

«فرناندو مندز لیته» رئیس آکادمی سینمای اسپانیا در تجلیل از اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی از او به عنوان یکی از بهترین کارگردانان سینمای جهان یاد کرد.

«فرناندو مندز لیته» رئیس آکادمی سینمای اسپانیا در تجلیل از اصغر فرهادی،گفت: برای ما افتخاری است که این فیلمساز بزرگ را در بین خود داشته باشیم کسی که خود عضو هیات امنای آکادمی سینمای اسپانیاست.

در این برنامه علاوه بر اعضای آکادمی سینمای اسپانیا جمعی از علاقمندان سینمای فرهادی نیز حضور داشتند.

«مندز لینه» که علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از برجسته ترین منتقدان سینمای اسپانیا هم شناخته می شود، افزود: فیلم «در باره الی» اولین ساخته فرهادی بود که در سال 2009 در اسپانیا اکران شد و از همان زمان ظهور کارگردانی کاملا متفاوت را در سینمای جهان نوید داد.

به گفته رییس آکادمی سینمای اسپانیا، «فرهادی کارگردانی کاملا متفاوت، سنجیده ، نوگرا و در عین حال کلاسیک است. فیلمسازی که به جوهره مسائل در داستان‌های خود می‌پردازد. او شیوه‌ای کاملا ویژه خود را دارد؛ ولی در عین حال قابل به اشتراک گذاشتن است.»

در این برنامه «آلوارو لونگوریا» مدیرکمپانی «مورنا فیلم» و تهیه کننده اسپانیایی فیلم «همه می دانند» درباره شیوه کار اصغر فرهادی صحبت کرد و گفت: «هیچ گاه نتوانستیم راز شیوه کار فرهادی را کشف کنیم، مثلا این که چگونه بازیگران فیلمهای خود را هیپنوتیزم می کند.»

در «همه می دانند » بازیگران صاحب نامی چون پنه لوپه کروز و خاویر باردم و گروهی دیگر از مهمترین بازیگران اسپانیایی زبان حضور داشتند.
پس از این نشست فیلم « فروشنده» که با آن فرهادی یکی از دو جایزه اسکار خود را بدست آورد، نمایش داده شد.

اصغر فرهادی در سفر به اسپانیا همچنین یک کارگاه بازیگری سه روزه را نیز در شهر مادرید هدایت کرد. در این کارگاه سی نفر از بازیگران پرتجربه و جوان از چند کشور از سراسر دنیا شرکت داشتند.

245245