شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مفتی#مصر:#اندیشه#اخوان#المسلمین#مبتنی#سلطه#طلبی#است

مفتی مصر: اندیشه اخوان المسلمین مبتنی بر سلطه طلبی است

مفتی مصر: اندیشه اخوان المسلمین مبتنی بر سلطه طلبی است

مبلغ نوشت: مفتی مصر میگوید دین برای هدایت بشر نازل شد نه برای بهره برداری از آن. بنابراین اگر دین برای اهداف سیاسی بهره برداری شود نظیر کاری که گروههای افراطی و تروریستی ماننداخوان المسلمین انجام دادند، این خلاف شرع مقدس است.

به گزارش «»– «اندیشه اخوان المسلمین با محیط مصر بیگانه است به همین خاطر جماعت آنها در مهار مردم مصر موفق نبود.»

شوقی علام اظهار کرد: «دین برای هدایت بشر نازل شد نه برای بهره برداری از آن. بنابراین اگر دین برای اهداف سیاسی بهره برداری شود نظیر کاری که گروههای افراطی و تروریستی ماننداخوان المسلمین انجام دادند، این خلاف شرع مقدس است.»

وی با اشاره به اینکه «متدین واقعی کسی اشت که از روش صحیح شرع برگرفته از علما پیروی می کند و این همان روشی است که از ابن عباس تا الازهر بیانگر آن است و این همان شیوه صحیحی است که شکل و محتوا را با وضوح کامل به هم پیوند می دهد و به هیچ وجه بین آنها جدایی قائل نیست»، افزود: «اندیشه اخوان المسلمین با محیط مصر بیگانه است به همین خاطر اخوان المسلمین در مهار مردم مصر ناموفق بود و با آن ادغام نشد زیرا اندیشه و روش آنها مبتنی بر سلطه طلبی و استکبار است.»

مفتی مصر در ادامه تصریح کرد: «اخوان المسلمین حقیقت و حق را منحصرا برای خودشان می خواستند و نام اسلام را به انحصار گروه خود درآوردند و به جایی رسیدند که حکم به جاهلیت جامعه دادند و از این طریق درگیری با مردم را توجیه می کردند.»

علام در ادامه گفت:«فقدان روش برگرفته از الازهر در گروه اخوان المسلمین از جمله دلایل گمراهی و انحراف آنها بود. روش برگرفته از الازهر یک روش تدریجی است که شاگرد در آن ابتدا مبادی علوم را با حفظ متون همراه با حفظ قران کریم و سنت مطهر آغاز می کند سپس به سمت تحصیل علوم گسترده تر و عمیق تر و با جزئیات بیشتر می رود.»

مفتی مصر همچنین گفت: «هیچ عالم معتبر الازهری را نخواهید یافت که این گروه را تایید کند بلکه علمای الازهر نسل به نسل با اندیشه های آنها مخالف بوده اند.»