شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#پایتخت#مدیریت بحران

هشدار زرد هواشناسی برای تهرانی‌ها؛ «از ایستادن کنار درختان و ساختمان‌ها اجتناب کنید»

هشدار زرد هواشناسی برای تهرانی‌ها؛ «از ایستادن کنار درختان و ساختمان‌ها اجتناب کنید»

ایرنا نوشت: مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی خبر داد و بر ضرورت استحکام سازه‌های ساختمانی و تابلوهای تبلیغاتی در پایتخت تاکید کرد.

حامد یزدی مهر، داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی برای امروز شنبه ۱۰ تیرماه تا فردا یکشنبه ۱۱ تیرماه هشدار زرد احتمال وقوع وزش باد شدید به ویژه در جنوب و غرب استان تهران صادر شده است.

وی با بیان اینکه طبق صدور این هشدار به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعلام آماده باش داده شده است گفت: بر این اساس ضروری است که تمهیدات لازم برای مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی، فراهم شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: با توجه به اعلام هشدار وزش باد شدید و قرار داشتن در فصل تابستان و گرما، ممکن است که مراتع به دلیل گرمای بالای هوا با آتش سوزی مواجه شوند و از طرفی نیز شدت وزش باد موجب گسترش حریق شود، لذا توصیه اکید مدیریت بحران به مردم این است که از روشن کردن آتش به هر عنوان در مناطق مرتعی و جنگلی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز بحران و خسارت‌های جانی و مالی نکات فرهنگی و آموزشی باید مدنظر قرار گیرد، گفت: از همه گردشگران طبیعت می‌خواهیم در حین تفریح و پس از اتمام پخت و پز حتماً آتش ایجاد شده را به وسیله خاک و آب خاموش کنند و از کشاورزان و باغداران نیز انتظار داریم از آتش زدن بقایای گیاهی به هر عنوان خودداری کنند، باید توجه شود در زمانی که باد می‌وزد، به هیچ وجه آتش روشن نشود چرا که برافروختن آتش در طبیعت و رها کردن آن نیز به جد پرهیز کنند چرا که کوچک‌ترین بی احتیاطی در خاموش کردن آتش ممکن است خسارات زیادی را در پی داشته باشد.

یزدی مهر در ادامه عنوان داشت: تاکید مؤکد مدیریت بحران در خصوص سازه‌های مرتفع و داربست‌های نصب شده این است که افراد باید از استحکام این موارد اطمینان حاصل کنند تا در زمان وقوع باد شدید با مخاطره روبرو نشوند و همچنین عموم مردم به منظور حفظ سلامت خود از تردد و توقف در کنار درختان خشکیده و ساختمان‌های نیمه کاره و تأسیسات مرتفع در زمان وزش باد به جد اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر اینکه در زمان احتمال لغزندگی جاده‌های شمال شرق استان نیز داده شده است از همه رانندگان و افرادی که قصد تردد از این مسیرها را دارند می‌خواهیم جانب احتیاط را رعایت کنند.

۲۳۳۲۳۳