شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#قبال

نیویورک تایمز:

رابرت مالی مدتی است که در پرونده آمریکا در قبال ایران به حاشیه رفته است

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرده است که حتی قبل از انتشار اخباری درباره تعلیق «رابرت مالی»، مدتی است که وی در سیاست آمریکا در قبال ایران به حاشیه رانده شده است.

رابرت مالی مدتی است که در پرونده آمریکا در قبال ایران به حاشیه رفته است
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۲:۵۰:۲۷
اعتمادآنلاین |

در بحبوحه برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص تعلیق استعلام امنیتی «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که حتی قبل از انتشار اخباری در خصوص تعلیق مالی، وی ظاهراً در ماههای اخیر، نقش کمرنگ‌تری در سیاست ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته، «رابرت مالی» را در بحبوحه بررسی استعلام امنیتی‌اش به مرخصی بدون حقوق فرستاد.

مالی در ایمیلی در این خصوص گفت: «مطلع شدم که استعلام امنیتی من تحت بررسی قرار گرفته است. اطلاعات بیشتری ارائه نمی‌دهم اما انتظار دارم که تحقیقات به طرز مطلوب و به زودی حل شود. در ضمن، من در مرخصی هستم».

وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد که مالی به مرخصی فرستاده شده است اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

وبگاه «آکسیوس» و شبکه آمریکایی «سی ان ان» پیشتر گزارش کردند که استعلام امنیتی مالی در حال ارزیابی است.

مالی که یک دیپلمات قدیمی در امور غرب آسیا و یک تحلیلگر است، بعنوان نماینده آمریکا در مذاکرات برجامی در وین حضور داشت.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک منبع آگاه از اوضاع به وجود آمده در پرونده مالی گزارش کرد که مالی پس از یک دوره مرخصی باحقوق، بعدازظهر پنجشنبه به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است و هنوز مشخص نیست که چه عاملی باعث شده است که وضعیت وی از مرخصی باحقوق به مرخصی بدون حقوق تغییر کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در خصوص این موضوع تنها به بیانیه‌ای یک خطی اکتفا کرد و گفت: «راب مالی در مرخصی است و آبرام پالی بعنوان نماینده ویژه موقت در امور ایران خدمت می‌کند و کارهای وزارتخانه در این حوزه را مدیریت می‌کند».