شهر خبر

توسعه همکاری‌های دوجانبه برای خدمت به حجاج/ اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر ایران به عربستان

توسعه همکاری‌های دوجانبه برای خدمت به حجاج/ اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر ایران به عربستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با رئیس جمعیت هلال‌احمر عربستان در مکه مکرمه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه دیدار با دکتر جلال در عربستان گفت: عربستان، یک اپلیکیشن به نام «کمکم کن» دارد که زائران هر کمک درمانی و امدادی نیاز داشته باشند با ورود به این اپلیکیشن و درخواست، کادر درمانی به کمک بیمار می‌آیند. این اپلیکیشن زبان فارسی ندارد که مقرر شد با کمک هلال‌احمر ایران و برای حج آینده، زبان فارسی هم به اپلیکیشن اضافه شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای سال آینده انجام شد که تیمی از امدادگران ایران برای کمک به هلال‌احمر سعودی، به این کشور اعزام شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: مقرر شد تا برای اعزام بیماران ایرانی به جده و از جده به ایران، هلال احمرعربستان آمبولانس در اختیار هلال‌احمر کشورمان قرار دهد. به اضافه این که، برای تردد آمبولانس‌های هلال‌احمر ایران در عربستان و در جهت رفاه بیشتر حال حجاج ایرانی با تمام معافیت‌ها و ویژگی‌هایی که آمبولانس‌های عربستان دارد، توافق شد. وتسهیل تردد ویژه آمبولانسهای جمعیت هلال احمر ج اا در شرایط بحران هم تصویب شد

وی با اشاره به این که همکاری خوبی بین ما و درمانگاه‌ها وبیمارستانهای سعودی برقرار است، عنوان کرد: برای هوشمندسازی فعالیت‌ها قرار شد که همکاری‌ها را توسعه دهیم. طرح جدیدی برای سال آینده و مخصوصا برای جلوگیری از گرمازدگی حجاج در این حوزه انجام می‌دهیم.
وی افزود: مقرر شد تا کتابی با همکاری مشترک دو جمعیت ملی برای به اشتراک گذاری تجربیات و فعالیت‌های امدادی و بهداشتی و درمانی تدوین شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات بررسی و توافق شده در این دیدار، حضور و استقرار پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های سعودی در ایام حج تمتع بود.

کولیوند عنوان کرد: استقرار کادر درمان ما در مسیرهایی که زائران تردد می‌کنند، در منی تا رمی جمرات، منی تا مکه و عرفات تا مشعر و مشعر تا منی، از دیگر موارد توافق شده با هلال‌احمر عربستان در این دیدار بود.

وی افزود: درخصوص راه اندازی دانشگاه سلامت و امداد و نجات با همکاری دو جانبه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار، دکتر جلال رئیس هلال احمر عربستان،از برگزاری اینگونه ملاقات ها تشکر کرد و اعلام نمود که این جلسات باعث هم افزایی و بالا بردن کیفت خدمات به حجاج می‌شود.

توسعه همکاری‌های دوجانبه برای خدمت به حجاج/ اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر ایران به عربستان

۲۳۳۲۳۳