شهر خبر

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم: شورای نگهبان فیتیله سخت‌گیری را کاهش دهد

ایلنا نوشت: وزیر پیشین آموزش و پرورش گفت: شرط اصلی برای آنکه اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند این است که اجازه شرکت به کاندیداهایی از سلایق مختلف در انتخابات را بدهیم.

محمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در دولت دوازدهم، در پاسخ به این سوال که رهبری از تعبیر انتخابات پرشور، سالم و رقابتی و آقای اژه‌ای از ترویج امید و امیدآفرینی استفاده کردند. در این ایام مانده به انتخابات، این تعابیر به چه شکل قابل اجرایی شدن است، گفت: شرط اصلی برای آنکه در انتخابات، اکثریت مردم شرکت کنند این است که اجازه شرکت به کاندیداهایی از سلایق مختلف را بدهیم. بنابراین این شرط اصلی و مقدماتی است که ما انتخاباتی داشته باشیم که مورد استقبال جامعه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان با سخت‌گیری کمتری صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار داده و تایید کند تا افراد بیشتری از طیف‌های مختلف و سلیقه‌های مختلف جامعه بتوانند در آن شرکت کنند، با انتخابات پرشوری در اسفندماه مواجه خواهیم شد.

بطحایی در پاسخ به این سوال که رهبری از تعبیر جفا در انتخابات گذشته استفاده کردند. شورای نگهبان این تعبیر رهبری را به چه صورت باید جبران کند، گفت: اتفاقاتی در دوره قبلی افتاد که به تعبیر رهبری جفا شد و رهبری همان‌ زمان هم اندکی بعد از اعلام تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان، موضعی گرفتند و نکاتی را اشاره کردند. زیرا افرادی که به صورت مصداقی در حق‌شان جفا شد، خیلی توقعی ندارند، اما توقع این است که شورای نگهبان فتیله سخت‌گیری‌اش را مقداری کاهش دهد و اجازه دهد افراد با سلیقه‌های مختلف با رعایت اصولی که در قانون اساسی آمده و تعهدی که باید نسبت به وظایف نمایندگی داشته باشند، در انتخابات شرکت کنند. وزیر پیشین آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آتی شرکت خواهید کرد، گفت: فکر نمی‌کنم.

۲۱۶۲۱۶