شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لرستان#محیط زیست#خرم‌آباد

دستگیری باند حرفه‌ای شکارچیان قوچ وحشی در لرستان

دستگیری باند حرفه‌ای شکارچیان قوچ وحشی در لرستان

ایسنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: باند حرفه‌ای شکارچیان قوچ وحشی در استان توسط نیروهای یگان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

علی سالاروند هشتم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شکار غیر مجاز حیات وحش در پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا، همکاران منطقه در کمین اولیه موفق به دستگیری این شکارچیان حرفه‌ای نشدند اما با رصد اطلاعاتی صورت گرفته بلافاصله نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد، با شناسایی افراد و منزل آن‌ها (با توجه به اینکه اهل خرم‌آباد بودند) با هماهنگی با دادستانی شهرستان و اخذ نیابت قضایی مبنی بر حکم ورود به منازل، به همراه مأمورین نیروی انتظامی شهرستان اقدام به بازرسی از منزل یکی از اعضای اصلی باند شکارچی کردند.

وی افزود: در بازرسی و تفتیش منزل یکی از اعضای اصلی این باند شکارچی متخلف، مقداری گوشت شکار شده قوچ وحشی که مربوط به پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا می باشد، دو قبضه اسلحه برنو و دو لول، تعداد زیادی فشنگ جنگی و ساچمه زنی بهمراه سایر ادوات شکار و صید از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پرونده اعضای این باند پس از تنظیم صورتجلسه اولیه به همراه کشفیات مورد نظر جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سالاروند ضمن تقدیر از همکاران یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد و همچنین همکاری دستگاه قضا و فراجا اظهار کرد: بر اساس نظر قضات در پرونده‌های مشابه جرایمی مانند حبس، مصادره اسلحه به نفع دولت و جریمه نقدی هم به این متخلفین تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان حفاظت از حیات وحش را مستلزم همکاری مردم دانست و از تمامی دوست‌داران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلف در حوزه محیط زیست را به سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ گزارش داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

۴۷۲۳۶