شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه

الکامپ ۲۶اُم به ایستگاه پایانی رسید

الکامپ ۲۶اُم به ایستگاه پایانی رسید

بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک به کار خود پایان داد.

نمایشگاه الکامپ که برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا با وقفه رو به رو شده بود، پس از چهار سال در روز چهارم تیرماه آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه الکامپ ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی شرکت کردند. این نمایشگاه با حضور «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات، «محمد امین آقامیری» رئیس مرکز ملی فضای مجازی، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و «محمدصادق خیاطیان» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد. در طول پنج روز برگزاری آن، بیش از ۳۰ محصول فناورانه جدید در حوزه‌های الکترونیک، صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات اندازه‌گیری رونمایی شد.

این نمایشگاه که با چهار سال وقفه برگزار شد، توانست با استقبال خوبی از سوی مردم و همچنین فعالان حوزه فناوری رو به رو شود. تمدید یک روزه این نمایشگاه نیز به همین دلیل بود.

الکامپی که امسال با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» برگزار شد، نسبت به نمایشگاه‌های دوره قبل تفاوت‌هایی داشت. یکی ازمهم‌ترین تفاوت‌ها این بود که بیشترین تمرکز بر روی استارتاپ‌ها بود و مسئولان برگزار نمایشگاه فضایی را فراهم کردند تا آن‌ها بتوانند مشکلاتی که سر راه‌شان است را مطرح کنند.

علاوه بر این امکان که برای شرکت‌های استارتاپی فراهم شد، دانش‌آموزان نیز توانستند به صورت مستقل در یک رویداد دانش‌آموزی با نام «تینواستارز» شرکت کنند. تینو استارز بستری را فراهم کرد تا دانش‌آموزان با فضای کار واقعی رو به رو شوند و صاحبان کسب و کار بتوانند با آن‌ها همکاری کنند.

در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، نزدیک به ۷۰ مهمان از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق حضور پیدا کردند.

این نمایشگاه عصر امروز -هشتم تیرماه- پس از بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، به کار خود پایان داد.