شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#تعطیلی#شنبه‌ها#گام#تصویب#نهایی#نزدیک#شد!

تعطیلی شنبه‌ها یک گام به تصویب نهایی نزدیک شد!

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در مجلس از اجماع اعضای این کمیسیون برای تصویب تعطیلی شنبه‌ها خبر داد و پیش‌بینی کرد این طرح در صحن مجلس رأی بالایی کسب کند.

صداوسیما نوشت: ابوالفضل ابوترابی، درباره اما و اگرهای تعطیلی در روز شنبه گفت: امروزه روابط بین‌المللی از جمله گردشگری، زیارت، مسائل اقتصادی و... در كشورها به‌هم‌تنیده شده است و در این زمینه پیش‌تر كشورهای اسلامی توافق كردند كه میزان تعطیلاتشان را نسبت به دیگر كشورها به حداقل برسانند.

بر اساس پیمان میان كشورهای اسلامی، تصمیم بر این گرفتند كه روزهای جمعه و شنبه را تعطیل كنند تا كمترین روز تعطیل را نسبت به دیگر كشورهای دنیا داشته باشند و فقط جمهوری اسلامی است كه پنجشنبه و جمعه تعطیل است كه موجب قطع رابطه ۴ روزه با سایر نقاط دنیاست.

وی نگاه صادرات محور را متذكر شد و افزود: ما نیز باید به این سمت قدم برداریم؛ مخصوصاً این كه شمار بالایی از دانشجویان خارجی در ایران به تحصیل می‌پردازند و این مسئله در گردشگری و مسائل زیارتی نیز اهمیت دارد.ابوترابی یكی از موانع بزرگ بر سر راه تجارت صادرات محور را تعداد تعطیلات بسیار زیاد ایران نسبت به دیگر كشورها دانست و افزود: تعطیلات میان هفته نیز بسیار زیاد است و ازاین‌رو گاه یك هفته كامل با دنیا در قطع ارتباط هستیم.

این نماینده مجلس بار دیگر تدبیر كشورهای اسلامی در تعطیلی شنبه‌ها را مثبت ارزیابی كرد و گفت: این مسئله نیازمند پیوست فرهنگی است؛ خاصه باتوجه‌به سفارش دین درباره عصر پنجشنبه كه به زیارت شهدا و اهل قبور اختصاص داده می‌شود كه این مسئله نیز در طرح مجلس دیده شده است.
وی در این باره توضیح داد: كارمندان و كارگران در هفته باید ۴۴ ساعت سر كار می‌بودند كه این میزان را به ۴۰ ساعت كاهش دادیم و برای روز پنجشنبه نیز تعطیلی زودهنگام را در نظر گرفتیم –ساعت ۱۵- كه خانواده‌ها قادر به زیارت اهل قبور و گلزار شهدا باشند.

ابوترابی به رادیو گفت‌وگو گفت: این طرح بار رأی خوبی در كمیسیون مورد موافقت است و پیش‌بینی می‌كنیم در صحن نیز اتفاقی مشابه رخ دهد.وی همچنین جمعه تا یكشنبه را روزهای تعطیل در اسلام، دین یهود و مسیحیت نام برد و تأكید كرد كه از این منظر نیز مشكل خاصی وجود ندارد.