شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#نفت ایران

همکاری نفتی ایران و عربستان آغاز شد؟

همکاری نفتی ایران و عربستان آغاز شد؟
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: هم‌اکنون میدان نفتی مشترک تعیین تکلیف نشده‌ای بین ایران و عربستان وجود ندارد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط بین دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

ایرنا: محسن خجسته‌مهر گفت: برای همه میدان‌های مشترک بین ایران و عربستان برنامه و مصوبه‌هایی لازم برای افزایش تولید و نگهداشت توان تولید دریافت شده است.

وی افزود: در میدان نفتی مشترک فروزان بین ایران و عربستان شرکت‌های پتروپارس و تأسیسات دریایی در دو جبهه مشغول به فعالیت هستند و به‌زودی اخبار مثبتی در باره افزایش تولید این میدان اعلام خواهد شد، همچنین قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی‌(B) نیز امضا شده و هم‌اکنون ساخت این جکت نو از سوی شرکت پتروپارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: اکنون میدان مشترکی بین ایران و عربستان وجود ندارد که تعیین تکلیف نشده باشد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

خجسته‌مهر تصریح کرد: آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل‌توجهی را برای اجرای طرح توسعه این میدان در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب کرده‌ایم و با آماده‌شدن شرایط، حفاری را در میدان آرش آغاز می‌کنیم.

وی اذعان کرد: طرح توسعه میدان گازی فرزادای (A) به هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است و در آینده نزدیک کار ساخت جکت این میدان نیز آغاز خواهد شد.