شهر خبر

ژنرال عراقی: داعشی‌های انگلیس درحال برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی در بریتانیا هستند

ژنرال عراقی: داعشی‌های انگلیس درحال برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی در بریتانیا هستند

ایسنا نوشت: نیروهای ضدتروریسم عراق در جریان عملیات اخیر به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می دهد داعش در حال برنامه‌ریزی یک حمله تروریستی بزرگ در انگلیس است.

به نقل از میرور، نیروهای ویژه عراقی چند روز پیش پس از کشتن ده‌ها شبه نظامی در یک مخفیگاه بیابانی، طرح‌های وحشتناکی را برای حمله کشف کردند

شواهد نشان می دهد تروریست‌های بریتانیایی داعش در حال برنامه ریزی یک حمله مرگبار به یک اجتماع عمومی در بریتانیا هستند.

هشدار هولناک در مورد یک جنایت تروریستی جدید داعش از جانب بلندپایه ترین افسر ضد ترور عراق بود که نیروهایش نقشه را کشف کردند. ژنرال عبدالوهاب الساعدی، رئیس سرویس مبارزه با تروریسم عراق هشدار داد: ما می دانیم که داعش با تروریست های مستقر در بریتانیا صحبت می کند و می دانیم که آنها چه برنامه‌ای دارند. این یک حمله بزرگ است.»

نیروهای ویژه نخبه او - موسوم به لشکر طلایی - چند روز پیش پس از کشتن ده‌ها شبه‌نظامی در یک مخفیگاه بیابانی، نقشه های تکان دهنده یک توطئه بین‌المللی علیه بریتانیا را کشف کردند.

این ژنرال ۶۰ ساله گفت: «ما متوجه شدیم که بریتانیا هدف بعدی خارج از عراق است. در چند هفته گذشته ما عملیات‌های بزرگی را علیه داعش انجام دادیم و تعداد زیادی از تروریست‌ها را کشتیم، در یک حمله حدود پنج نفر از آنها بودند که همگی از مقام‌های بسیار ارشد بودند. می‌توانم به شما بگویم که از اطلاعاتی که در محل یکی از حملات اخیرمان پیدا کردیم، حمله تروریستی بعدی در بریتانیا خواهد بود.»

وی در پاسخ به سوالی درباره توصیف هسته بریتانیا گفت: این تروریست ها اتباع بریتانیا هستند.

ژنرال عراقی گفت: «جنگجویان داعش که در اینجا با آنها روبرو می شویم، عراقی هستند و ما دیگر باور نداریم که جنگجویان خارجی در کشور ما وجود داشته باشند. اما ما شواهدی داریم که نشان می دهد تروریست ها در اینجا با افراط گرایان در بریتانیا در تماس هستند و آنها در حال توطئه هستند. به مقامات انگلیسی هشدار داده شده، من نمی توانم بگویم حمله ای که می خواهند انجام دهند چه شکلی خواهد بود، زیرا می تواند یک ماشین، یک چاقو، یک تفنگ، یک بمب باشد. من جزئیات را نمی‌دانم، جز اینکه اگر اتفاق بیفتد، در مکانی عمومی خواهد بود. ما تمام اطلاعات را به مقامات بریتانیا داده‌ایم تا آنها از آن مطلع شوند.

میرور همچنین گزارش داد که یک واحد از نیروهای ویژه بریتانیا به زودی برای آموزش همکاران خود برای مبارزه با تروریسم به عراق خواهد رفت.

این گزارش می افزاید که حداقل پنج تن از سرکردگان داعش در هفته های اخیر در عراق کشته شده‌اند.

310310