شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#آمریکا#عربستان سعودی

آمریکا: با عربستان درباره تیراندازی مقابل کنسولگری خود در ارتباط هستیم

آمریکا: با عربستان درباره تیراندازی مقابل کنسولگری خود در ارتباط هستیم

ایرنا نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با مقامات عربستان سعودی درباره تیراندازی مقابل کنسولگری خود در جده در ارتباط است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی افزود: گزارش‌ها درباره حادثه تیراندازی مقابل کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان را تایید می‌کنیم.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: کنسولگری در جده بسته شد و هیچ شهروند آمریکایی در حادثه تیراندازی زخمی نشد اما دو نفر شامل مهاجم مسلح و یک نیروی گارد امنیتی محلی کنسولگری در این حادثه کشته شدند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: در ارتباط با تیراندازی در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده، با مسئولان عربستان سعودی در تماس هستیم و آنها در حال تحقیقات در این مورد هستند.

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، در پی تیراندازی مقابل کنسولگری آمریکا در جده عربستان سعودی ۲ نفر کشته شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در پی تبادل آتش بین یک فرد مسلح و نیروهای امنیتی در مقابل کنسولگری آمریکا در جده، فرد مسلح کشته شد.

بر اساس این گزارش، در پی این تیراندازی یک نیروی محافظتی نیز کشته شده است.

در همین رابطه، سخنگوی پلیس منطقه مکه مکرمه اعلام کرد، ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه امروز (چهارشنبه) یک خودرو در حوالی ساختمان کنسولگری آمریکا در جده توقف کرده و فردی مسلح از این خودرو پیاده شد.

سخنگوی پلیس مکه مکرمه افزود: نیروهای امنیتی مستقر در محل با این فرد درگیر شدند و در نتیجه تبادل آتش، فرد مسلح و یکی از نگهبانان امنیتی کنسولگری که تابعیت نپالی داشت پس از زخمی شدن در این درگیری کشته شدند.

بنابر این گزارش، تحقیقات در این زمینه تا زمان مشخص شدن انگیزه این حمله ادامه دارد.

310310