شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پدافند هوایی

کوچکترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ آتشین پدافند هوایی مواجه می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: کوچکترین تجاوز و ورود بدون مجوز هر پرنده به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده و آتشین پدافند هوایی مواجه می‌شود.

کوچکترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ آتشین پدافند هوایی مواجه می‌شود
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۸ ۰۸:۴۵:۴۴
اعتمادآنلاین |

سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بازدید از مرکز فرماندهی قرارگاه مشترک جنوب کشور بر افزایش توان رزم و آمادگی دفاع همه جانبه تاکید کرد و در جمع فرماندهان و کارکنان این مرکز پدافندی با بیان این‌که «حریم هوایی کشور خط قرمز پدافند هوایی است»، ابراز داشت: دشمنان ایران اسلامی در گذشته و حال آمادگی دفاعی نیروهای مسلح به‌ویژه در حوزه پدافند هوایی را آزموده‌اند و متوجه شده‌اند کوچکترین تجاوز و ورود بدون مجوز هر پرنده به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده و آتشین پدافند هوایی مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تلاش دشمنان در برهم زدن نظم منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: شبکه یکپارچه پدافند هوایی، امروز به برکت جوانان انقلابی و به سبب مشق رزم و مانورهای شبیه‌سازی‌ شده گوناگون نه تنها آسمان منطقه، بلکه پروازهای فرامنطقه‌ای را نیز مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: دشمن با طرح‌ریزی نقشه‌های مختلف درصدد برهم زدن نظم منطقه است که با ذکاوت، رفتارشناسی و شناسایی تهدیدات، هر گونه تحرک دشمنان رصد و پایش می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) آمادگی مرکز فرماندهی قرارگاه مشترک جنوب کشور را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: افتخار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در اختیار داشتن جوانان انقلابی و متعهد در نیروهای مسلح است که ماحصل این ظرفیت تعامل و برادری سازنده و اثرگذار و بهره‌برداری حداکثری از امکانات پدافند هوایی کشور در حوزه دفاع از منافع ملی و مراکز حساس کشور است.