شهر خبر

روزنامه جمهوری اسلامی:

شهید بهشتی مهم‌ترین اصل حکمرانی را صداقت حکمرانان می‌دانست و با صراحت در این باره هشدار می‌داد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شهید بهشتی مهم‌ترین اصل حکمرانی را صداقت حکمرانان می‌دانست و معتقد بود بازیگران سیاسی عناصری فاقد صداقت هستند و به همین دلیل نمی‌توان به آینده حکمرانی در نظام جموری اسلامی با حضور افراد بی‌صداقت و بازیگر امیدوار بود. او با صراحت در این باره هشدار می‌داد.

شهید بهشتی مهم‌ترین اصل حکمرانی را صداقت حکمرانان می‌دانست و با صراحت در این باره هشدار می‌داد
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۸:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی با واکاوی اندیشه‌ شهید بهشتی درباره ویژگی‌های حکمرانی اسلامی، تاکید کرده که اکنون تنها نام حکمرانی اسلامی مانده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، بهشتی، مهم‌ترین اصل حکمرانی را صداقت حکمرانان می‌دانست و معتقد بود بازیگران سیاسی عناصری فاقد صداقت هستند و به همین دلیل نمی‌توان به آینده حکمرانی در نظام جموری اسلامی با حضور افراد بی‌صداقت و بازیگر امیدوار بود. او با صراحت در این باره هشدار می‌داد.

این روزنامه افزوده است: با تکیه به سخن بسیار عمیق بهشتی به عنوان یک معیار واقعی، اکنون می‌توانیم به ارزیابی حکمرانی در کشورمان بپردازیم و بپرسیم آیا این حکمرانی دچار آفت هست یا نیست؟ برای اینکه از نسبت دادن بازیگری و اهل دکان قدرت و شهرت و ریاست بودن به این و آن پرهیز کنیم و در عین حال بتوانیم به پاسخ سوالمان دست یابیم باید به وضعیت عدالت در جامعه توجه نمائیم. در حکمرانی اسلامی، عدالت حرف اول و آخر را می‌زند. اگر در جامعه‌ای که داعیه اسلامی بودن دارد از عدالت خبری نباشد، نمی‌توان آن جامعه را اسلامی دانست. روشن است که اگر نگاه شهید بهشتی به حکمرانی را معیار ارزیابی قرار دهیم، امروز در جامعه ما علیرغم نام و عنوانی که از حکمرانی اسلامی مطرح است، حکمرانی اسلامی وجود ندارد.