شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#لوازم خانگی

ماجرای تخفیف ۲۰ درصدی لوازم خانگی به زوج‌ها چیست؟

ماجرای تخفیف ۲۰ درصدی لوازم خانگی به زوج‌ها چیست؟
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درباره شایعات مطرح شده در خصوص تامین ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه ویژه زوجین با تخفیف ۲۰ درصدی به صورت اقساطی توضیحاتی را ارائه کرد

ایسنا: عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی اخیرا از برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی برای فروش ۱۵۰ هزار ست جهیزیه قسطی در هر فصل خبر داده و گفته بود که پیشنهاد تولیدکنندگان ارائه کارت‌های اعتباری به مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به زوج‌های جوان برای خرید انواع لوازم خانگی مورد نیاز آنها در ست جهیزیه است.

او البته گفته بود که اجرای این طرح الزاماتی دارد؛ از جمله اینکه بانک مرکزی مشارکت‌کنندگان در این طرح در اولویت تخصیص ارزی قرار بگیرند، وزارت صمت ثبت سفارش‌های این بخش را تسریع کند و وزارت اقتصاد دستورهای لازم را به گمرک بدهد. از طرف دیگر اجرای این طرح بعد از تعیین تکلیف منابع مالی انجام خواهد شد و فعلا تولیدکنندگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

اما به نظر می‌رسد بعد از اعلام این خبر شایعاتی درباره فروش اقساطی جهیزیه با تخفیف ۲۰ درصدی منتشر شده که دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی این موضوع را رد کرده است.

هاشمی در پاسخ به حواشی مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه این انجمن در نشست با معاون اول رئیس‌جمهوری و برخی از مقامات عالی کشور قول مساعد تامین ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه با تخفیف ۲۰ درصدی به صورت اقساطی را داده است، را نادرست عنوان کرد.

به گفته وی انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در نشستی که با معاون اول رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد، سرپرست وزارت صمت، رئیس کل بانک مرکزی ومدیرکل دفتر تخصصی لوازم خانگی وزات صمت داشت، برای تولید داخلی ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه ویژه زوجین اعلام آمادگی کرد، اما در این نشست وعده‌ای در خصوص تخفیف ۲۰ درصدی به صورت اقساطی داده نشد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، بار دیگر تولید این تعداد جهیزیه را نیازمند الزاماتی همچون تامین مواد اولیه و ارز دانست و عنوان کرد که این پیش‌نیازها در این جلسه به سمع و نظر مسئولان رسید.

هاشمی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی در این نشست، برای تامین ارز موردنیاز این طرح اعلام آمادگی کرد، گفت: همچنین در این نشست، خاندوزی وزیر اقتصاد نیز درخصوص متغیرهای مربوط به وزارت اقتصاد که می‌تواند به اجرای موفق این طرح کمک کند، موافقت کرد.

وی همکاری شبکه بانکی را زمینه‌ساز تسهیل این طرح ملی دانست و تصریح کرد: در صورت همکاری شبکه بانکی، امکان فروش اقساطی ۱۸ ماهه ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه وجود خواهد داشت.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در انتها ضمن تاکید به این مسئله که این انجمن و سیاست‌گذاران ذیربط در مورد مکانیزم و نحوه توزیع و فروش اقلام در این طرح، قصد حذف هیچ یک از حلقه‌های این فرآیند شامل تولید، توزیع و فروش را ندارند، اظهار کرد: در خصوص ساز و کار و جزییات اجرایی این طرح باید با دستگاه‌های ذیربط به جمع‌بندی رسید، تا بتوان در آینده نزدیک عملیات تولید و تحویل این تعداد جهیزیه را آغاز کرد.

انتهای پیام