شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چطور#سود#بیمه#بیمه‌ها#کار#می‌کنند؟#اصلی#چیست؟

سواد اقتصادی/ بیمه‌ها چطور کار می‌کنند؟

سواد اقتصادی/ بیمه‌ها چطور کار می‌کنند؟
بیمه چیست؟ بیمه‌ها چطور سود می کنند و چه چیزهایی قابل بیمه کردن هستند؟ اقتصاد بیمه چطور کار می کند؟

بیایید ببینیم بیمه چیست، چه کسی آن را ارائه می دهد و چه چیزی را می توان بیمه کرد. با درنظرگرفتن یک گروه بزرگ و متنوع از مردم شروع می‌کنیم. برخی از آن‌ها زندگی نسبتاً عاری از بیماری خواهند داشت و در اثر کهولت سن خواهند مرد. برخی در تصادفات و غیره خواهند مرد. در میان آن‌ها، افرادی وجود دارند که با شرایطی مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مثلاً بیماری‌هایی که شاید تا پایان عمر درگیرشان باشند. و بدتر از آن، درمان برخی از آن‌ها آنقدر گران است که ممکن است باعث شود فرد همه چیزش را از دست بدهد. 
بیمه راهی برای جلوگیری از موقعیت‌های مالی نامطلوب است و حول محور جمع‌آوری منابع از افراد زیادی می‌چرخد تا در صورت بروز سناریوهای منفی به هر فرد کمک شود. به عبارت دیگر همه پرداخت می کنند و در نهایت هدف رسیدن به نوعی تعادل است. برخی از افراد در زندگی خوش شانس خواهند بود و تقریباً هرگز مجبور به استفاده از بیمه خود نمی شوند بنابراین بیشتر از گرفتن خدمات، پرداخت می کنند. دیگران کمتر خوش شانس خواهند بود و در نهایت بیشتر از پرداختشان دریافت می کنند، در حالی که بقیه تقریباً در نقطه سر به سر خواهند بود. 
اما آیا همه دقیقاً هزینه یکسانی را پرداخت می کنند؟ خب، نه. چون شانس تنها عامل مؤثر نیست. تصمیماتی مثل سیگار کشیدن یا رانندگی بدون احتیاط وجود دارند که احتمال پیامدهای منفی را افزایش می دهند. معمولاً از کسانی که این تصمیمات را می گیرند خواسته می شود بر اساس الگوریتم‌های ارزیابی دقیق ریسک، هزینه بیشتری بپردازند.
خب، اما چه کسی بیمه می کند و چرا؟ در بیشتر موارد شرکت‌های خصوصی ما را بیمه می‌کنند تا سود ببرند، زیرا امیدوارند به اندازه کافی پول از همه جمع‌آوری کنند تا به همه افرادی که به کمک نیاز دارند کمک کنند، هزینه‌های اداری را پوشش دهند و نهایتاً سودی هم برایشان بماند. همچنین دولت در برخی موارد به دلایل مختلف بیمه می کند. به عنوان مثال، تضمین‌هایی که قرار است عامل اصلی اعتماد مردم به سیستم مالی باشد. 
سوال آخر این است که دقیقاً چه چیزی را می توان بیمه کرد و پاسخ این است که این روزها تقریباً هر چیزی. از موارد اولیه، مانند بیمه عمر که از خانواده شما در صورت مرگتان محافظت می کند یا بیمه درمانی که از شما در هنگام بیماری محافظت می کند، تا انواع محصولات پیچیده بیمه مانند معاوضه پیش‌فرض اعتبار که از سرمایه گذاران در برابر موقعیت های نادرست محافظت می کند.: شرکت‌های خصوصی برای ما بیمه می‌کنند تا سود ببریم، زیرا امیدواریم به اندازه کافی از همه جمع‌آوری شود تا بتوانیم به همه افرادی که به کمک نیاز دارند کمک کنیم تا هزینه‌های اداری را پوشش دهند و پس از تعیین خط، سود را نیز به خانه ببرند. دو: دولت در برخی موارد به دلایل مختلف بیمه می کند. به عنوان مثال، تضمین‌هایی که قرار است عامل اصلی اعتماد مردم به سیستم مالی باشد. سوال آخر این است که دقیقاً چه چیزی را می توان بیمه کرد و پاسخ این است که این روزها تقریباً هر چیزی. از موارد اولیه، مانند بیمه عمر که از خانواده شما در صورت مرگتان محافظت می کند یا بیمه درمانی که از شما در هنگام بیماری محافظت می کند، تا انواع محصولات پیچیده بیمه مانند مبادلۀ نُکول اعتبار که از سرمایه گذاران در برابر موقعیت های بد محافظت می‌کند.