شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#حواشی

حواشی انتخابات اتاق بازرگانی بیشتر شد

حواشی انتخابات اتاق بازرگانی بیشتر شد

حاشیه‌های اتاق بازرگانی ایران ادامه دارد. دو روز قبل ایرنا خبر داد، حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق کناره گیری کرد. خبری که سلاح‌ورزی رسما آن را تکذیب و اعلام کرد که با قدرت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 در این میان امروز مجید‌رضا حریری توییت زد و مدعی شد «امروز شورای عالی نظارت تشکیل شده و انتخابات رو تایید کرده ولی کاندیدا شدن حسین سلاح‌ورزی رو بدلیل رد صلاحیت غیر قانونی دانسته و اعلام کرده بابد برای انتخاب رییس  مجدد، انتخابات برگزارشود».

ترکیب شورای عالی نظارت شامل وزرای صمت، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان استاندارد، رئیس و دو نایب رئیس اتاق ایران می‌شود.

با این شرایط در صورتی که این اتفاق افتاده باشد به لحاظ قانونی یا رییس اتاق باید سمت خود کناره‌گیری کند و یا احتمالا انتخابات ابطال خواهد شد. در این خصوص اما یکی از اعضای اتاق بازارگانی می گوید، به لحاظ قانونی امکان ابطال انتخابات وجود ندارد. با این شرایط حالا باید صبر کرد و دید که سناریوی بعدی برای انتخابات اتاق چیست؟ آیا این خبر هم مثل خبرهای دیگر تبدیل به واقعیت نمی‌شود یا این بار قرار است اتفاق جدیدی رخ دهد. 

اما نکته‌ای که در میان می توان به آن اشاره کرد این است که فارغ اینکه چه از نگاهی به بخش خصوصی وجود دارد این سردرگمی به نفع بخش خصوصی نخواهد بود و باید درباره این وضعیت یکبار تعیین تکلیف شود و به رای بخش خصوصی احترام گذاشته شود و اجازه بدهند هیات رییسه به فعالیت خود ادامه دهد و در صورتی که تصمیم‌گیری قرار است انجام شود این تصمیم از سوی بخش خصوص صورت گیرد.