شهر خبر

ترامپ: بایدن تحت کنترل کامل چین است

ترامپ: بایدن تحت کنترل کامل چین است

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ، جو بایدن را متهم کرد که "تحت کنترل کامل چین" است و در عین حال هشدار داد که اگر رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود، چین دو روز مهلت خواهد داشت تا تاسیسات نظامی‌اش را از کوبا خارج کند.

به نقل از وب‌سایت "ریل‌کلیر پالیتیکس"، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز سه‌شنبه طی کارزار انتخاباتی‌اش در ایالت نیوهمپشایر عنوان کرد: به مدت هفت سال همه ما دوش به دوش یکدیگر برای نجات کشورمان علیه بدخواهان، افرادی که از کشورمان متنفر یا خواستار نابودی آن هستند، مبارزه کرده‌ایم. اکنون ما به مهم‌ترین مبارزه زندگی‌مان نزدیک می‌شویم. به نظرم این مهم‌ترین انتخاباتی است که ما تا به حال آن را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ ما در مقابل مارکسیست‌ها، کمونیست‌ها، فاشیست‌ها و گلوبالیست‌ها خواهیم ایستاد. ما جو بایدن فاسد را بیرون خواهیم کرد. او فاسدترین رئیس‌جمهوری است که ما تا به حال داشته‌ایم.

دونالد ترامپ با اشاره به سرمایه‌گذاری جو بایدن و پسرش با چین و دریافت پول و سرمایه از این کشور گفت: طی ۱۰ روز، بایدن‌ها ۵.۱ میلیون دلار از چین گرفتند و قطعا هیچ کاری انجام ندادند. اما دوباره، آن‌ها چنین اقدامی را انجام دادند.

او در ادامه تصریح کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور بی‌اعتباری است و به همین دلیل است که در روابطش با چین اتفاقی نمی‌افتد زیرا چین هم می‌داند که او چقدر بی‌اعتبار است. چینی‌ها کنترل کاملی بر رئیس‌جمهور ما دارند. یکبار دیگر ترامپ راست گفت. من یکبار دیگر درباره خیلی‌ چیزها درست گفتم.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد: تعجبی ندارد که بایدن اهمیتی به این قضیه نمی‌دهد که چین تاسیسات نظامی را در کوبا افتتاح کرده است. این قابل باور نیست. ۹۰ مایل دورتر از سواحل ما! فکرش را بکنید، چین اکنون در حال ساخت این تاسیسات نظامی در کوباست و بایدن حتی نمی‌خواهد درباره آن‌ها صحبت کند.

وی صراحتا در این رابطه اعلام کرد: اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بشوم، به چین خواهم گفت که ۴۸ ساعت فرصت خواهد داشت تا هرگونه تجهیزات نظامی یا جاسوسی را از کوبا خارج کند و یا آنقدر مالیات و تعرفه برای آن‌ها وضع می‌کنم که مشابه آن را هم ندیده باشند. بایدن نمی‌خواهد کاری کند. دلیلش هم این است که او کاملا بی‌اعتبار است. چین، بایدن را مال خود کرده است.

پیشتر نشریه وال استریت ژورنال از قول منابعی اعلام کرد که پکن و هاوانا در حال مذاکره برای افتتاح یک مرکز آموزش نظامی مشترک در کوبا هستند. با این حال وزارت خارجه چین اعلام کرد که از وجود برنامه‌هایی برای افتتاح یک مرکز آموزش نظامی در کوبا بی‌اطلاع است. این روزنامه همچنین نوشت، استقرار احتمالی نیروهای نظامی چین در نزدیکی ایالات متحده مایه نگرانی واشنگتن شده است.

310310